Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Champions (CHK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Champions | 0,15 | 0,50 | ||
Elves vs Goblins | 0,20 |
Deze Shaman heeft de bijzondere gave om gehaktballen te laten zweven!
Ik vond het wel creatief verzonnen
Dat werkt niet.
Het spel kijkt voor de normale step niet of creatures first strike hebben, maar of ze in de first strike step first strike hadden. Het omgekeerde trucje (first strikers damage laten doen en dan de first strike weghalen) werkt dus ook niet.
510.5. If at least one attacking or blocking creature has first strike (see rule 702.7) or double strike (see rule 702.4) as the combat damage step begins, the only creatures that assign combat damage in that step are those with first strike or double strike. After that step, instead of proceeding to the end of combat step, the phase gets a second combat damage step. The only creatures that assign combat
damage in that step are the remaining attackers and blockers that had neither first strike nor double strike as the first combat damage step began, as well as the remaining attackers and blockers that
currently have double strike. After that step, the phase proceeds to the end of combat step.
Kan je met deze kaart de creatures van de opponent na de "first strike combat damage step" first strike geven, zodat ze in de normale combat damage step geen damage meer doen?
(omdat hun dmg step al geweest is, zonder dat ze het door hadden toendertijd )
Creature - Goblin Shaman 2 / 2
First strike
R, T: Attacking creatures gain first strike until end of turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips