Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Veilig betalen met iDeal
My bad. Had reejerey niet doorgelezen en verkeerd onthouden wanneer die triggered.
Correctie: Merrow Reejerey triggered wanneer je een merfolk cast, niet wanneer er een merfolk in play komt.
Met 1 Selkie gaat het dus niet lukken; Merrow triggered zodra je de Selkie cast, en kan dus de selkie niet tappen. (Selkie ligt immers op de stack, niet op de battlefield).
Met 2 Selkies kan het inderdaad wel; Cast Selkie A. Cast Selkie B, merrow triggered, tap selkie A. B enters battlefield, haalt A terug. Cast A, tap B, repeat.
Helaas werkt dat niet. Op het moment dat deze in het spel komt, triggeren de 3ability. Tot daar gaat het goed. Dan komen ze op de stack en moet je al targets aanwijzen. Aangezien deze zegt target tapped creature, kan de ability de mage nog niet targetten. Deze is immers pas tapped als de ability van reejerey resolved. Met 2 kan het wel. (dan gebruik je de 1e om zichzelf te tappen waarna je de 2e speelt, de 1e terughaalt en zichzelf tapt.)
Leuke combo:
1 van deze in het spel en Aluren en Merrow Reejerey en 2 Tropical Island is oneindig levens.
Blijven aanvallen? Nee, je hebt maar 1 combat-phase. En je gaat toch echt je tweede main phase gebruiken om je creature op te roepen.
Creature - Merfolk Wizard 2 / 2
When Selkie Hedge-Mage enters the battlefield, if you control two or more Forests, you may gain 3 life.
When Selkie Hedge-Mage enters the battlefield, if you control two or more Islands, you may return target tapped creature to its owner's hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/1/2008
Each of the triggered abilities has an “intervening ‘if’ clause.” That means (1) the ability won’t trigger at all unless you control two or more lands of the appropriate land type when the Hedge-Mage enters the battlefield, and (2) the ability will do nothing if you don’t control two or more lands of the appropriate land type by the time it resolves.
8/1/2008
Both abilities trigger at the same time. You can put them on the stack in any order.
8/1/2008
Each of the triggered abilities look at your lands individually. This means that if you only control two dual-lands of the appropriate types, both of the abilities will trigger.
8/1/2008
Both abilities are optional; you choose whether to use them when they resolve. If an ability has a target, you must choose a target even if you don’t plan to use the ability.
Decktips