Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
hehehe
you've got a point
Ik ben zelf bezig met Magic Set Editor om tientallen bestaande, bar slechte kaarten zodanig te herzien dat ze speelbaar worden.
(veel Spirit / Arcane)
Gewoon omdat ik een kaart wil spelen als ik hem leuk vindt en niet omdat een kaart geweldig is.
't enige probleem is dat dat maar geaccepteerd moet worden door degene met wie je speelt.
Een mogelijke legitimatie zou zijn als je kan verwijzen naar een forum waar andere ervaren spelers het eens worden over een lagere cost
Ik vroeg me af of Nedermagic zich op de een of andere manier leent voor een dergelijk project.
Ik weet dat er meer spelers zijn zoals ik die graag met crappies spelen (en zich er wellicht aan storen dat ze daarom nooit een potje tegen een craploos deck winnen )
Vandaar dat ik op animo hoop.
Ten eerste verlies je geen kaart uit je hand als je counterbalance hebt liggen en er iets mee raakt
Ten tweede kost ie niet altijd mana (vaak wel)
Ten derde kost de activatie van die verzonnen kaart ook blauw dus echt veel specifieker vind ik die UU van counterbalance niet
Ten vierde denkt elk deck aan tempo, het is leuk dat je een langzaam plan hebt als controlspeler maar als je ondertussen doodgeschopt wordt is dat ook niet leuk
Maar we zitten nu over een hypothetische kaart te discussiëren, beetje zinloos niet Zullen we het er gewoon over eens zijn dat *deze* kaart bar slecht is en verder gaan als Erik's versie wordt geprint?
bij nader inzien vind ik de door mij voorgestelde activation cost te laag.
ik denk nu aan
CC
AC (2/U)
Counterbalance is uu en veel meer conditioneel en control geeft niets om tempo en je hoeft niet elke spell te counteren want niet alles is belangrijk
en 2u is een magische cc
En op welke manier is een Counterbalance die NIET geploegd kan worden niet beter?
Je mikt je hand leeg om 1-op-1 kaarten te ruilen met je opponent, klinkt gewoon niet erg sterk én het is conditioneel én het kost mana dus tempo.
Nee magic is niet 1 voor 1. Soms kan je een hand opofferen om te winnen. De meeste spells zijn 1/2 cc in legacy. Nouja heel veel. Met deze heb je dus een soft lock die t1 kan liggen, dan wat fow counter backup en hopakee je serendib efreet rijd naar de overwinning!
Dat is nog altijd redelijk slecht
De eerste spell die je ermee countert (als het al lukt) is 2-for-1 met nadeel voor jou, de volgende 3-for-2 etc en dan is het ook nog eens een counter die je én op tafel ziet liggen én die nogal conditioneel is, want je moet 1: sowieso al niet teveel spelen en 2: de juiste kaart maar net vasthouden.
Dat is behoorlijk broken..
wauw
die moest ik maar ´ns testen in m´n BUG madness deck hier. en tot de conclusie komen dat dit een crappie is
ach ik kan hem altijd reprinten met acceptabele cost
CC
AC
0/4
Legendary Creature - Human Wizard 1 / 3
2U, Discard a card: Counter target spell if it has the same converted mana cost as the discarded card.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips