Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,30
FOIL
€ 2,95
Deze heeft nogal een tijdje op de stapel artifacts gelegen voordat ik hem goed uit wist te buiten. Maar hij is sterk met draw-discard kaarten kaarten zoals Merfolk Looter, of discard-draw kaarten, zoals vaak bij rood, met bijvoorbeeld Cathartic Reunion . Met dat soort kaarten kun je meer draws krijgen voor minder mana. Je hand kun je ook sneller leeg krijgen door de discards en door de goedkopere spells uit te spelen. Al vrij snel wissel je een lege hand om met een enorm volle. Omdat je draw phase meetelt gaat het vrij hard met deze Mirror (ik heb er daarom ook maar een Elixir of Immortality ingedaan). Omdat je zo'n enorme hand kunt krijgen combineert het leuk met Fateful Showdown om het af te maken hoewel het soms onhandig is je hand weer op de Mirror te moeten leggen. Maar zoals gezegd, idealiter is je hand al leeg als je hem uitnut.
Ik zou van een Disintegrate niet echt onder de indruk zijn, ik word pas verrast als er tegenover me een Mudhole, Chimney Imp of Wood Elemental worden gespeeld.
Je tegenstander verassen doe je met een Disintegrate, niet met een Moonring Mirror.
Dan heb je er wel opmerkelijk veel vertrouwen in dat dit artifact meerdere beurten blijft liggen... De upside hiervan is duidelijk: je kunt hier op termijn enorme card advantage mee genereren, en zelfs als je het maar 1x doet kan het best al wat extra kaarten opleveren. Het nadeel is wel dat je 5 mana en een kaart investeert waar je helemaal niets voor terugkrijgt, totdat je hem de eerste keer weet te activeren. Waarschijnlijk is hij niet meteen de eerste beurt nuttig, dus je tegenstanders hebben alle tijd om removal te spelen. Ik vermoed dat er betere, efficiëntere en veiligere manieren zijn om extra kaarten te pakken in Commander, maar dat is het mooie van het formaat: stop hem gewoon in je deck en probeer hoe hij bevalt!
Ik ben een EDH deck aan het bouwen met best wat card draw er in en
zat te denken om deze er in te stoppen.
Wellicht leuk tegen een Telepathy in het velt zodat je toch je tegenstander een beetje kan verassen.
Of in decks met veel low cost creatures zodat je iets kan pakken als je je hand (bijna) leeg speelt.
Tja, dit doet me in de verte denken aan Bottled Cloister en meer van dat soort handmanipulatiekaarten. Vaak effecten die best leuk lijken, bijvoorbeeld met kaarten die je vanuit exile speelt, maar waar uiteindelijk dan toch te weinig voordeel uit te halen valt om er een deck omheen te bouwen.
In dit geval kun je voor 5 mana veel makkelijker gewoon een carddraw engine zoals Mind’s Eye of Endless Atlas gebruiken om op minder omslachtige wijze kaartvoordeel te halen.
Je trekt eerst een kaart, en dan exile je de bovenste kaart van je library. Op die manier krijg je basically twee handen, waar je aan het begin van je upkeep tussen kunt wisselen.
Het lijkt me superomslachtig, en ik heb nog nooit echt een nut gevonden voor deze kaart. Zo traag... Misschien in een controllerig EDH-deck?
Hoe werkt dit.
Mag je wel kaarten pakken en moet je na elke draw een kaart apart leggen.
of doe je dat ipv een kaart pakken?
Artifact
Whenever you draw a card, exile the top card of your library face down.
At the beginning of your upkeep, you may exile all cards from your hand face down. If you do, put all other cards you own exiled with Moonring Mirror into your hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
12/1/2004
Note that Moonring Mirror’s first ability is not a replacement effect.
12/1/2004
If you choose to use Moonring Mirror’s second ability, you return all the cards you own exiled by both of its abilities, but not any of the cards you just exiled from your hand.
Decktips