Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Klopt, dat combat damage niet meer via de stack gaat, is veranderd in Magic 2010.
ok, dat is duidelijk! ik geloof dat dat vroeger niet zo was? tenminste, zo speelde ik vroeger niet met mijn vrienden
Aanvallende trample beestjes terugsturen is dus niet zo'n handig plan, want het aanvallende creature gaat in de end of combat step pas terug, ná het doen van damage in de combat damage step en je haalt je blocker voor die tijd al terug. Vervolgens is er geen blocker meer om damage op te assignen, dus tramplet alles door op jou.
Combat damage gaat niet meer via de stack, dus je kunt niet meer reageren op de damage. Je kunt vóór het doen van combat damage, in de declare blockers step, reageren, òf ná het doen van damage in de combat damage step. Maar na het doen van damage liggen creatures met lethal damage dus al in de graveyard voordat je de kans krijgt om instants en abilities te spelen.
Je kunt een creature dat lethal damage gekregen heeft, dus inderdaad niet meer sacrificen. Of je laat hem damage doen en damage krijgen en dan gaat hij dood. Of je sacrificet hem in de declare blockers step en dan doet hij geen damage meer in de combat damage step, omdat hij er dan niet meer is.
Een bekend voorbeeld is Mogg Fanatic die doodgaat door het blocken en daarbij 1 schade doet òf doodgaat door het sacrificen en daarbij 1 schade doet.
sorry dat mijn vraag niet zo duidelijjk was, maar je hebt het tog goed geraden. Ik wil grote trample beestjes terugsturen.
Aleen wat ik niet wist is dat je hem na lethal damage niet mag terug bouncen.
mag je dan nog wel een creature die lethal damage gekregen heeft sacrificen?
Ok, dat van de combat dmg step was ik niet helemaal zeker, bedankt voor die opheldering
Wat je zegt, klopt als je het in de declare blockers step speelt. Blocker veilig in je hand, maar geblockt = geblockt, dus het aanvallende creature doet geen schade aan jou als hij geen trample heeft. En in de end of combat step gaat het aanvallende creature terug naar zijn hand.
Maar als je het in de combat damage step speelt: In die step wordt eerst combat damage gedaan. Het aanvallende creature doet schade op Kaijin (en Kaijin probeert wat terug te doen). Als de schade op Kaijin lethal is, gaat hij onherroepelijk dood en kun je hem niet meer bouncen. Pas na het doen van combat damage krijg je weer de mogelijkheid om instants en abilities te spelen. Alleen als Kaijin de combat damage overleefd heeft, kun je hem nu bouncen. Tenslotte gaat in de end of combat step het aanvallende creature terug naar je tegenstanders hand.
Als je de veil spliced op een First Volley spliced na de declare blockers, ofwel in de combat damage step, dan kun je de kaijin nog bouncen en zal ook het beest dat hij blocked nog gebounced gaan worden zonder dat die damage doet (mits het beest van je oppo geen trample heeft)
@Xander: The Veil geeft ook shroud. Dus misschien is het daarom, en niet om de unblockable.
Ik weet niet 100% zeker wat je bedoelt, maar ik ga een poging wagen...
Ik neem aan dat jij Kaijin hebt liggen en dat jij Veil of Secrecy wil gebruiken?
Dan moet je Veil of Secrecy nog wel ergens op splicen.
Als Kaijin blockt, gaat zijn trigger af. Tijdens het resolven van die trigger wordt er op zijn beurt weer een delayed trigger gecreëerd die in de end of combat step het geblockte creature bouncet.
Die triggers staan los van wat er verder met Kaijin gebeurt, dus de trigger zelf van Kaijin zal gewoon resolven en de delayed trigger die gemaakt wordt, zal uiteindelijk gewoon het geblockte creature bouncen (als hij afgaat in de end of combat step), onafhankelijk van of Kaijin op dat moment op de battlefield aanwezig is of niet.
Als Kaijin triggert, kun je daar dus op reageren met een Arcane instant en kun je Veil of Secrecy daarop splicen. Met als uiteindelijke resultaat dat Kaijin naar jouw hand terug is, het aanvallende creature van je tegenstander naar zijn hand en je hebt in de tussentijd een creature unblockable gemaakt en shroud gegeven. Mits je Veil of Secrecy dus op een Arcane spell hebt kunnen splicen.
Als Kaijin triggert, zou je dan dus eerst moeten reageren met een Arcane instant als Reach Through Mists en dan kun je Veil of Secrecy daarop splicen.
Is dat wat je bedoelde? (Wat ik een tikkeltje apart vind, als ik je goed begrepen heb, is dat jij de de verdedigende speler bent met Kaijin en dat je dan een kaart gebruikt waar je een creature unblockable mee kan maken. Ook al kun je die op 1 van je eigen creatures spelen, toch is het een beetje zonde van de kaart... )
Wat bedoel je?
is het mogenlijk om met Veil of Secrecy deze kaart nog te returnen en nog de tegenstanders kaart?
Creature - Spirit 0 / 3
Defender (This creature can't attack.)
Whenever Kaijin of the Vanishing Touch blocks a creature, return that creature to its owner's hand at end of combat. (Return it only if it's on the battlefield.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips