Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: 9th Edition (9ED)
Serie | Normaal | Foil | ||
7th Edition | 0,50 | 7,50 | ||
8th Edition | 0,40 | 3,95 | ||
9th Edition | 0,40 | 1,95 | ||
Stronghold | 0,60 |
Prijs:
€ 0,40
FOIL
€ 1,95
Andere versie wel op voorraad.
Terra Eternal zit ook in mijn voorlopige lijst met kaarten. Normaal ben ik niet zo van indestructible in commander, in mijn colorless artifact deck heb ik dit dan ook zo veel mogelijk vermeden. Bij het beschermen van mijn landjes heb ik daar minder moeite mee, het maakt je deck anders wel erg kwetsbaar tegen boardwhipes. Echter 1 op de 100 aan protection is wat aan de krappe kant, dus Sacred Ground is een welkome aanvulling. Los van het feit dat hij ook een toffe art heeft.
Wederom zeer duidelijke en goede uitleg Xander! Dank.
Een alternatief voor deze kaart is Terra Eternal. Is leuk met manland en andere kaarten die creatures maken van je land zoals b.v. Wind Zendikon.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik ben aan het kijken of ik een leuk commander deck kan maken van Obuun, Mul Daya Ancestor. Daarom kwam ik bij deze kaart uit en ik was even benieuwd hoe goed deze mijn landjes nu beschermd. Ik denk dat ik hem ga toevoegen.
Als spiekbriefje even de Oracle tekst van Sacred Ground: "Whenever a spell or ability an opponent controls causes a land to be put into your graveyard from the battlefield, return that card to the battlefield."
---
Bij situatie 3a en 3b sacrifice je het landje tijdens het resolven van de spell (het is onderdeel van het effect). En om die reden triggert Sacred Ground dus wel degelijk.
De andere situaties had je goed.
Het verschil met situaties 1 en 2 is dat daar de spell alleen de schade doet of -X/-X geeft. En pas NADAT de spell klaar is met resolven, op het moment dat state-based actions gecheckt worden, de permanent naar de graveyard gaat. Daar zijn het dus de state-based actions die ervoor zorgen dat hij naar de graveyard gaat. En niet de spell van de tegenstander.
Maar als je moet sacrificen als onderdeel van het effect van een spell, dan is het wel die spell die ervoor zorgt dat de permanent naar de graveyard moet. Daar komen geen state-based actions meer aan te pas. Dat gebeurt gewoon direct tijdens het resolven van de spell.
Dat is dus de essentie: Gebeurt het direct tijdens het resolven van de spell? Of gebeurt het pas als state-based actions gecheckt worden NA het resolven van de spell?
Even opnieuw geformuleerd:
Situatie 3a: Tegenstander speelt Epicenter.
Situatie3b: Tegenstander speelt een spell die zegt: "Choose target land an opponent controls, that player sacrifices that land".
Ik ben nu benieuwd of in deze en en de eerdere scenario's de Sacred Ground triggered.
quote: "Situatie 3: Tegenstander speelt een spell die target mijn landje met een spell die mij dwingt het landje te saccen."
Deze zin is niet duidelijk (vanwege twee keer het woord "spell" erin). Zou je die kunnen verduidelijken en eventueel een voorbeeld geven van een spell die je bedoelt? (Intuïtief denk ik dat je een situatie bedoelt waar Sacred Ground wel triggert, maar ik weet het niet zeker.)
Als ik een post hieronder van 10 jaar geleden goed begrijp triggered Sacred Ground niet als een spell van een opponent lethal damage aan een landje doet (in de situatie dat het landje ook een creature is). Klopt dat en hoe zit het in de volgende situaties? Is mijn interpretatie hieronder juist?
- Situatie 1: Tegenstander speelt een spell die lethal damage doet aan een land creature. Sacred Ground triggered niet, omdat stated based actions zorgen dat het land creature naar de graveyard gaat en niet de spell/ability van de tegenstander.
- Situatie 2: Tegenstander speelt een spell die lethal -X/-X doet aan een land creature. Sacred Ground triggered niet, omdat stated based actions zorgen dat het land creature naar de graveyard gaat en niet de spell/ability van de tegenstander.
- Situatie 3: Tegenstander speelt een spell die target mijn landje met een spell die mij dwingt het landje te saccen. Sacred Ground triggered niet, omdat ik door het saccen het landje naar de graveyard laat gaan en niet de spell/ability van de tegenstander.
- Situatie 4: Tegenstander speelt een spell die target land of alle landjes destroyed. Sacred Ground triggered wel, de spell zorgt er direct voor dat het landje of de landjes naar de graveyard gaan.
Zeker! Landfall checkt alleen of er een landje aan jouw kant de battlefield entered. De reden waarom maakt verder niet uit.
Stel ik heb een Forest, een Lotus Cobra en een Sacred Ground in het spel liggen. Mijn tegenstander target de Forest met Strip Mine. De Forest gaat naar de graveyard en komt weer terug naar de battlefield door Sacred Ground. Klopt het dat de landfall ability van Lotus Cobra nu triggered?
"Annihilator 2" van een tegenstander lijkt hiermee meer op "Whenever this creature attacks, defending player may untap 2 lands" (lands die untapped into play komen, dat wel natuurlijk). Erg handig als je vaak Eldrazi tegenover je hebt!
anti-armageddon. goed man.
Tajuru Preserver is pas anti-Annihilator.
anti annihilator
Of target player sacrifices a land natuurlijk
oftwel, deze kaart werkt alleen als een kaart zegt: destroy targer land/ destroy all lands
Enchantment
Whenever a spell or ability an opponent controls causes a land to be put into your graveyard from the battlefield, return that card to the battlefield.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips