Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Pas in Dissension? Geinig. Ja, ik heb die hele periode Magic gemist, en daarna was het verschijnsel er ineens. Ik had altijd het idee dat het begonnen was met Fool’s Tome en Null Brooch...
Nog even kort samengevat: Tijdens het resolven doet een ability zoveel als mogelijk. Als de ene speler geen kaart kan discarden, gebeurt dat gedeelte van de ability niet. Als de andere speler vervolgens wel een kaart kan discarden, gebeurt dat gedeelte van de ability wel.
@Torak
De mechanic "Hellbent" werd inderdaad toen geintroduceerd maar het was niet zo echt een succes omdat spelers te erg gefixeerd zijn om kaarten in hun hand te hebben wat de R&D heel jammer vond (en ik persoonlijk ook maar dat doet er niet toe). De R&D heeft er voor gekozen om het terug te brengen af en toe zonder de keyword zoals kaarten als Lupine Prototype en Sea Gate Wreckage. Je kunt er meer over lezen hier
en@Kris
Deze kaart is juist bedoeld voor de situatie dat JIJ geen kaarten in je hand heb want wanneer jij geen kaart in je hand heb dan heb jij geen nadeel aan de Augermage en de tegenstander wel. Maar vergist je niet zelfs wanneer je wel kaarten heb is het nog steeds goed om de ability te gebruiken want als je echt rond de kaart een deck gemaakt heb dan is de nadeel minder nadelig voor jouw dan voor je tegenstander want je speelt in principe suicide en dat was ook het idee van de R&D achter de guild. Als dit allemaal onzin en foutief is mijn excuses daarvoor...
mvg,
Was de Hellbent-mechanic toen eigenlijk met Dissension geïntroduceerd? Of was dat pas later?
Edit: ja, die was er toen in ieder geval als nieuwe 'mechanic' (misschien verkeerde woordkeuze, wegens dat het een ability word/verzamelnaamphe is)
Dat, of ze hadden er een 'if you do' kunnen toevoegen, of de discard deel van de cost kunnen maken, en vast nog wel meer opties.
Maar dat hebben ze niet gedaan, zodat deze erg leuk wordt zodra je hand leeg is.
Ja, dat kan. Als dat niet had gekund, had er waarschijnlijk gestaan dat je de ability alleen mag activeren wanneer je 1 of meerdere kaarten in je hand hebt.
Kan je deze activeren zonder dat je zelf handkaarten hebt?
Het is ook eigenlijk niet zo'n slechte kaart ! Een 3/2 FS body is vrij behoorlijk voor 3 mana. Je moet alleen wel een deckje om z'n ability heen bouwen, want die is niet standaard heel goed.
in m'n madness deck toendertijd was hij vrij goed.
nope, 75 cent is veel sterker en hakt deze kaart in de pan.
deze is toch wel sterker dan 75 cent?
Creature - Human Wizard 3 / 2
First strike
T: Reveal your hand and discard a card of target opponent's choice. Then that player reveals their hand and discards a card of your choice. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips