Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Super Series (SSR)
Serie | Normaal | Foil | ||
7th Edition | 0,20 | 1,00 | ||
8th Edition | 0,20 | 0,75 | ||
9th Edition | 0,20 | 1,00 | ||
Portal I | 0,30 | |||
Portal II | 0,25 | |||
Starter 1999 | 0,40 | |||
Super Series | 4,95 |
Prijs:
€ 4,95
Andere versie wel op voorraad.
Tnx!
Ja, die gaat nog dood.
Schade blijft tot aan het einde van de beurt op een creature gemarkeerd.
En dan merk je soms toch dat je er een tijd uit bent geweest. Vraagje dus.
Mijn 1/1 beest valt aan. Wordt geblocked door een 4/4. Als ik deze speel in de 2nd main phase, gaat de 4/4 dan nog dood? Maw: wanneer "herstelt' een creature van combat damage?
Vroegah was Lightning Bolt te goed. Vandaar dat ze deze uitbrachten en Shock, en alle varianten op Lightning Bolt.
Vergeet niet dat Volcanic Hammer in 1997 was uitgebracht, dat waren gewoon andere tijden.
Tegenwoordig wel ja, maar vroeger zag deze nog best veel play in Sligh en vele casual Burndeckjes.
deze is ook slecht, ik begrijp dat het een common is maar, voor een 2 mana sorcery verwacht je toch minstens meer dan een lightning bolt
Mag ik je ook verwijzen naar onze Hulpdienst, met name de pagina over hoe je beurt werkt
In de combat phase mag het overigens in elke step (in de beginning of combat step en in de end of combat step ook).
Je hebt een beetje de phases en steps door elkaar gegooid.
Maar inderdaad zijn de untap step en de cleanup step degene waar je geen instants en abilities mag spelen.
Een beurt bestaat uit:
upkeep
drawstep
mainphase
declare attackers
declare blockers
combatphase
2de mainphase
End turn
dus hier mag je steeds een instant of abilitie spelen/doen.
Instants en abilities mag je in vrijwel elke step (van elke phase) spelen. (De steps waar dat niet mag, doen nu even niet ter zake.)
Maar het varieert nogal of je je doel bereikt of niet zeg maar...
ah ok,
maar wanneer mag je dan juist abilities en instants spelen tijdens de oppentents zijn beurt? tijdens zijn main? nadat hij Attackers heeft gedeclared? weet ik eigenlijk niet zo goed...
Dan ben je te laat, want hij heeft dan zijn attackers al gedeclared. Je tapt dan een creature dat al getapped is, en dat doet vrij weinig. (Het creature wordt er NIET door uit combat gehaald.)
Je zult het creature moeten tappen voordat hij zijn attackers declaret (want een getapped creature kun je niet als attacker declaren), maar dan weet je inderdaad nog niet met welk creature of welke creatures hij aan gaat vallen.
Even iets helemaal anders:
Stel je oppenent valt met een 2/2 creature aan. Ik heb een creature liggen met het effect: Tap: "Tap target creature". Dus ik reageer door het creature te tappen, dus dan kan hij ook niet meer aanvallen.
of zit ik weer verkeerd?
Klopt. Vlak nadat hij blockt, zit je in (nog) in de declare blockers step van de combat phase. En sorceries mag je echt alleen maar spelen in een van je twee main phases.
Wat je tweede vraag betreft: Ligt eraan hoe die 4/4 aan zijn schade komt. Als jouw 2/2 creature voor die schade heeft moeten zorgen, ga je hem er niet mee kunnen redden (omdat je dan pas weer kunt reageren nadat de creatures al schade aan elkaar gedaan hebben).
Sorcery
Volcanic Hammer deals 3 damage to any target.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips