Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,15
FOIL
€ 0,70
Dit is gewoon een leuke reminder voor mensen die zich General Jarkeld nog herinneren Dat is echt wel de reden dat deze ability 'toevallig' in Coldsnap zit, de 'vergeten' uitbreiding op Ice Age en Alliances
Exact! Een 'zoutloze' ability die gecompliceerde effecten teweeg kan brengen, terwijl er vele manieren zijn die eenvoudiger en effectiever kunnen.
Zo gecompliceerd is deze toch niet? Gewoon een blocker naar een andere attacker overzetten. Goed, het kan wat raar worden als er veel dingen zijn die triggeren op blocken/geblocked worden, maar dat kom je zelden tegen. En zelfs als die er zijn is er weinig speciaals; ze triggeren een keertje extra, meer niet.
Dat hij niet gespeeld wordt ligt volgens mij meer aan het feit dat zijn effect te weinig doet, zelfs als je hem probeert te misbruiken. Feitelijk heeft Warlord 2 nuttige functies; block/becomes blocked triggers vaker laten afgaan, en hinderlijke blockers weghalen.
Voor de block/becomes blocked triggers heb je Invasion Plans/Nemesis Mask/Relentless Assault en vast wel meer, en rood heeft 999 efficientere manieren om van hinderlijke blockers af te komen.
Ik bedoel dat inderdaad niemand hem speelt (althans, niemand die ik ken en ik heb er ook nooit iemand over horen praten). Puur vanwege het feit dat dit het spel niet leuk maakt, omdat er redelijk vaak gecompliceerde situaties ontstaan waarbij je langer bezig bent met het uitzoeken van de regels dan de tijd dat een normaal potje Magic duurt. Maar hee, dat is mijn mening he!
Uh, sorry maar wat bedoel je met "zoutloze toevoeging"?
Bedoel je dat dit een kaart is waarvan jij verwacht dat niemand hem speeld, of, wat bedoel je?
En waarom vind je dat dan?
Ik begrijp de regels van deze kaart prima, maar dit soort kaarten zijn gewoon een zoutloze toevoeging aan Magic. Behalve de vette art trouwens!
Maar het is nog steeds een attacking creature, dus een legaal target voor de ability (ookal target die niet, natuurlijk).
Ik denk dat meneer bedoelde dat, wanneer er maar één aanvallende creature is dat geblocked is.. Of het dan alsnog weer dat beestje moet blocken. Zover ik weet kan dat dan niet, want dat beestje is letterlijk 'unblocked' en kan dus niet gekozen worden, dus blockt het niet?
Die moet dan een creature (naar jouw keuze) blocken.
als opponent maar 1 blocker heeft, moet die dan terug als blocker gekozen worden, of mag hij dan unblocked door?
Creature - Human Barbarian 3 / 2
T: Remove target blocking creature from combat. Creatures it was blocking that hadn't become blocked by another creature this combat become unblocked, then it blocks an attacking creature of your choice. Activate this ability only during the declare blockers step.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/15/2006
Balduvian Warlord’s ability may be activated during any player’s turn.
7/15/2006
The targeted creature that’s removed from combat may then block the attacking creature that it was originally blocking. If so, that creature will no longer be unblocked.
7/15/2006
If an attacking creature becomes unblocked this way and remains unblocked, it will deal its combat damage to the defending player. Abilities that say “When this creature attacks and isn’t blocked” won’t trigger.
7/15/2006
If the targeted creature has a “When this creature blocks” ability, it will trigger when Balduvian Warlord’s ability resolves and the creature blocks again.
7/15/2006
If an attacking creature has an ability that triggers “When this creature becomes blocked,” it triggers when a creature blocks it due to the Warlord’s ability only if it was unblocked at that point.
7/15/2006
If an attacking creature has a “When this creature becomes blocked by [a creature]” ability, it triggers when a creature blocks it due to the Warlord’s ability.
7/15/2006
The attacking creature will become unblocked only if the targeted creature was the only one that blocked it this combat, even if all the other creatures that were blocking it are no longer on the battlefield or are no longer blocking it (even those removed with other Balduvian Warlords’ abilities).
Decktips