Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sudden Spoiling

Serie: Time Spiral (TSP)

Rarity: Rare Time Spiral Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2013
 5
1,95    
Commander 2014
 -
2,95    
Time Spiral
 -
1,95
 3
16,95
Time Spiral Remastered
 3
1,95
 -
2,95
Sudden Spoiling | Time Spiral

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 16,95 (3x)

 Kopen

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2021 10:42:00

Het hangt ervan af of de abilities van de aura/equipment zijn of dat ze aan het creature gegeven worden. Eldrazi Monument verliest zijn abilities niet omdat dat dat geen creature is. Maar hetzelfde geldt voor aura's/equipments met abilities die niet aan het creature gegeven worden.

Vampiric Link geeft geen ability aan het creature. Dus die blijft.
Lifelink geeft wel een ability aan het creature. Dus die gaat weg.
Holy Strength heeft dan weer een ability waarbij de ability niet aan het creature gegeven wordt (de bonus power/toughness wel, maar de ability niet). Dus die ability blijft.

En zoals gezegd worden in het layersysteem eerst effecten toegepast die de power/toughness naar een vaste waarde zetten en daarna pas de effecten die de power/toughness verhogen of verlagen. Om die reden blijven +X/+X bonussen nog steeds werken. Want het creature wordt eerst 0/2 en daarna worden de +X/+X bonussen toegepast.

Als je in een later stadium Heroic Intervention speelt, dan heeft dat effect de nieuwste timestamp. Dus die wint het dan, waardoor je creatures inderdaad wel weer hexproof en indestructable krijgen.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-4-2021 09:42:00

Nog 1 keer voor de zekerheid, las net onderstaand een mooie uitwerking van Xander in een soortgelijke vraag.

Maar ik heb deze kaart aangeschaft voor Commander, en nog specifieker om hexproof/protection commanders te pakken: Sigarda, Host of Herons en Wyleth, Soul of Steel.

Als Sigarda vol hangt met aura's en ik speel Sudden Spoiling dan verliest ze al haar abilities, krijg base power toughness 0/2 en de andere +x/+x abilities maken haar wel body nog steeds groter?
En een Wyleth die vol hangt met equipments zelfde verhaal? geen abilites meer (geen protection, geen hexproof, geen trample, geen etc...) puur en alleen nog een boost in body van +x/+x boven op de 0/2?

mocht er na het resolven van de Sudden Spoiling nog een Heroic Intervention gespeeld worden, dan krijgt de betreffende creature wel nog indestructible en hexproof?

14-1-2019 20:14:00

Foutje met het invoeren bij je haves?

14-1-2019 20:12:00

Italiaans

13-6-2014 00:05:00

Ja! Als True-Name Nemesis ligt en jij bent gekozen als 'target player' kan je True-Name Nemesis niet targeten, maar wél een speler. Even het rijtje af van protection:

-Doe je damage aan TNG? Nee.
-Epuip/enchant je TNG? Nee.
-Block je TNG? Nee.
-Target je TNG? Nee.

True-Name Nemesis wordt na het resolven van een Sudden Spoiling een 0/2 zonder abilities tot het einde van de beurt.

(Bovenstaande lijstje is makkelijk te onthouden met het ezelsbruggetje 'DEBT': namelijk Damage/Equip/Enchant/Block/Target.)

12-6-2014 23:41:00

werkt dit ook op true nemisis?

Jelte (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-3-2014 17:19:00

Top bedankt!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-3-2014 15:30:00

Vanwege hoe het layer-systeem werkt, krijgen jouw creatures wel de +1/+1 bonus. Je voert altijd eerst effecten uit die de power/toughness naar een vaste waarde zetten (het effect van Sudden Spoiling), tussenresultaat 0/2. Daarna voer je effecten uit die de power/toughness verhogen of verlagen (de +1/+1 van Eldrazi Monument), eindresultaat 1/3.

Verder krijgen je creatures abilities (flying en indestructable) van Eldrazi Monument, maar verliezen abilities door Sudden Spoiling. Die effecten zitten in dezelfde layer, dus wint degene met de nieuwste timestamp (degene die als laatste gespeeld is dus). Je creatures hebben tot het einde van de beurt dus geen flying en ook geen indestructable.

Jelte (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-3-2014 15:24:00

We hebben een kleine discussie met de speelgroep.
Ik heb een Eldrazi Monument liggen, mijn tegenstander speelt een sudden spoiling. De vraag is of mijn 0/2 beesten nog steeds +1/+1 flying en indestructable hebben?

26-12-2013 13:25:00

Inderdaad.

Na het casten van een spell worden SBA's gecheckt, waarna de active player weer priority krijgt. Pas als hij/zij die priority doorgeeft kan de eerstvolgende speler wat doen.

26-12-2013 13:12:00

Als je zelf bijv. een Pyroclasm speelt. Dan kun je daar toch meteen op reageren met je eigen Sudden Spoiling omdat je weer priority krijgt?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-12-2012 19:48:00

Als Sudden Spoiling eenmaal ge-resolved is, heb je geen last meer van de split second, want die werkt alleen maar zo lang hij op de stack ligt.

En als je ze in de genoemde volgorde speelt, zul je toch al Sudden Spoiling eerst moeten laten resolven. Want Massacre Wurm is een creature en die mag je alleen spelen als de stack leeg is (en in je eigen main phase).

Je kunt ze overigens ook in omgekeerde volgorde spelen. Eerst Massacre Wurm, die laten resolven, en dan Sudden Spoiling pas.

edit: te laat.

22-12-2012 19:44:00

Dan vallen er inderdaad veel doden en wordt er veel levens verloren.

Split Second werkt enkel zolang Sudden Spoiling zelf op de stack ligt. Over het algemeen betekend dat alleen dat er niet op de Sudden Spoiling gereageerd mag worden. Voordat Sudden Spoiling gecast wordt en nadat hij resolved mag alles gedaan worden.

Ben Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-12-2012 19:39:00

Omdat deze kaart me nog niet helemaal duidelijk is graag jullie help!
Als ik deze speel, en vervolgens Massacre Wurm, gaan dan alle creatures van m'n tegenstander dood en verliest hij/zij 2 leven voor elke creature?
Of kan dit niet ivm de split second ability?

Bvd

19-7-2012 21:08:00

Helaas niet. 'put into graveyard from the battlefield'/die triggers triggeren vanuit de battlefield. Op de battlefield heeft je Primus geen persist, dus triggered hij niet.

Oracle

Instant 

Split second (As long as this spell is on the stack, players can't cast spells or activate abilities that aren't mana abilities.)
Until end of turn, creatures target player controls lose all abilities and have base power and toughness 0/2.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/25/2006
Sudden Spoiling doesn’t counter abilities that have already triggered or been activated. In particular, you can’t cast this fast enough to stop a creature’s “At the beginning of your upkeep” or “When this creature enters the battlefield” abilities from triggering.

9/25/2006
Sudden Spoiling affects only permanents that are creatures on the battlefield under the targeted player’s control at the time Sudden Spoiling resolves. It won’t affect creatures that enter the battlefield later or noncreature permanents that later become creatures.

9/25/2006
If a creature controlled by the targeted player gains an ability after Sudden Spoiling resolves, it will keep that ability.

9/25/2006
If a face-down creature is affected by Sudden Spoiling, it won’t be able to be turned face up for its morph cost. If some other effect turns it face up, it will remain a 0/2 creature with no abilities until the turn ends. Its “When this creature turns face up” or “As this creature turns face up” abilities won’t work.

6/7/2013
Players still get priority while a card with split second is on the stack.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent players from activating mana abilities.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent triggered abilities from triggering. If one does, its controller puts it on the stack and chooses targets for it, if any. Those abilities will resolve as normal.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent players from performing special actions. Notably, players may turn face-down creatures face up while a spell with split second is on the stack.

6/7/2013
Casting a spell with split second won’t affect spells and abilities that are already on the stack.

6/7/2013
If the resolution of a triggered ability involves casting a spell, that spell can’t be cast if a spell with split second is on the stack.

Decktips