Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 14,90
Dat is inderdaad het probleem. Je kan best 1000x Reconnaissance activeren, maar de 1e resolvende activatie haalt het creature uit combat. Hierdoor is het geen 'attacking creature' meer, en dus fizzlen de overige 999 activaties omdat hun target ondertussen illegaal is.
Leuk idee, maar ik vermoed dat het creature in kwestie nadat de ability van Reconnaissance de eerste keer resolved niet meer een "attacking creature" is en je deze een tweede keer niet meer uit combat kan halen en dus ook niet meer kan untappen nadat je een tap ability hebt gebruikt.
Kun je deze niet gebruiken om een aanvallend ceature met een tap arbility x keer te untappen, en dan een voor een per trigger het doen:
1- val aan
2- kies het creature, gebruik deze, voordat het gebeurt doe het nog 1000x
3- laat er een resolven, gebruik te tap van het creature (pak kaart of doe schade, iets nuttigs)
4- herhaal stap 3 999X
Werkt dit? het removen van attacks is niet de cost, en het is dus een free untap?
Leuk voor generals die kicken op attack triggers zoals Varina, Lich Queen speel ik hem in
Bedankt!
702.21f An attacking creature that's removed from combat is also removed from the band it was in.
En nog maar een vraag over banding. Wat gebeurt er als je deze activeert op 1 van drie creatures die samen in een band aanvallen? Wat heeft dat voor gevolgen voor de band en de aanval?
Wat Alex hoogstwaarschijnlijk bedoelt is dat je eerst jouw creatures first strike damage laat doen en tijdens de First Strike Combat Damage Step (of hoe het ook mag heten) kun je Reconnaissance activeren zodat jouw creatures een soort super-vigilance hebben. Ik zeg 'super' omdat jouw creatures wel schade doen maar nooit krijgen.
Wat bedoelt Alex hieronder met zijn hint? Hoe gaat dat met de steps om tussen first strike damage en 'normale' damage deze ability te activeren?
Hint: first strike.
Damage gaat niet meer op de stack.
Maar inderdaad kun je eerst combat damage laten doen in de combat damage step en daarna (ofwel nog in de combat damage step, ofwel in de end of combat step) pas de ability van Reconnaissance activeren.
Op de kaart staat hij doet geen damage maar dat omzeil je dus door te zeggen ik untap na damage op de stack ofzo
Ja, dat kan. Je kunt een aanvallend creature uit combat halen in de declare attackers step, declare blockers step, combat damage step en end of combat step, of dat nu voordat of nadat er combat damage gedaan is. Hij is namelijk aanvallend vanaf het moment dat hij als attacker gedeclared is (of op een andere manier attacking in het spel gekomen is) tot het moment dat de combat phase afgelopen is. Of hij al dan niet al damage gedaan heeft, is daarbij niet relevant.
Je kunt de ability van Reconnaissance dus gebruiken als een soort van vigilance. Doe eerst combat damage en haal het creature daarna uit combat (mits hij de damage die hij gekregen heeft, overleefd heeft).
En inderdaad kun je met een creature met first strike aanvallen, first strike combat damage assignen in de eerste combat damage step (eventueel het blockende creature daarmee slopen) en daarna het aanvallende creature uit combat halen, nog voordat je naar de tweede combat damage step gaat.
kun je je creature nog steeds uit combat halen nadat hij al first strike damage heeft gedaan
Serra’s Blessing is een enchantment die al je creatures vigilance geeft. Hij kost 2 mana. Zoals Leslie aangeeft, doet Reconnaissance hetzelfde en geeft je ook nog allerlei extra mogelijkheden. Deze kaart kost slechts 1 mana. Dat is inderdaad opmerkelijk.
Enchantment
0: Remove target attacking creature you control from combat and untap it.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
Does not undo any effects which triggered on declaration of attackers or blockers.
Decktips