Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Time Spiral TS (TSB)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2013 | 0,40 | |||
Ice Age | 0,75 | |||
Modern Masters 2017 | 0,40 | 1,00 | ||
Time Spiral TS | 0,30 | 1,00 |
Ik denk dat dat wel de origineelste vraag is die ik ooit gezien heb.
Als ze dood zijn zijn ze geen tegenstander meer, dus dat mag inderdaad niet.
kun je ook dooie opponents levens geven?
never mind, dat mag toch niet.
Zeke! En de aller-allereerste rare die ik ooit uit een booster haalde (de ice age versie dus).
Prachtige art!
Njah, weet je, ik probeer meer duidelijk te maken dat die 5 life niet zo belangrijk is, wanneer je met deze kaart genoeg voordeel weet te halen.
Had ik even wat duidelijker moeten zeggen, excuus.
Ik weet trouwens nog dat hij toen in het SB van Zoo werd gespeeld. In bijv. een mirror of vs. andere aggro decks, is dit voor Zoo vaak een 1-zijdige WoG.
En die 5 life schop je er zo weer af.
Oh? Ik heb net een flinke lading top decks bekeken uit Standard uit die tijd maar tot nu toe weinig Fiery Justices tegengekomen in de decks, zelfs in een Zoo-variant ontbrak hij. Er was even een populair deckje met Kavu Predator en Grove of the Burnwillows maar dat was volgens mij niet zo succesvol als men gehoopt had.
Njah, toen hij in T2 zat, als Timeshifted kaart, werd hij ook gewoon in Tier 1 decks gespeeld, dus die 5 levens boeien 9 v/d 10 keer echt helemaal niet.
Life is pas boeiend als je op 1 of binnen bolt range zit.
Voor de rest moet je life als resource zien. Vind ik iig.
Tribal Flames is makkelijker te casten en kan in het beste geval een klap van 5 op je tegenstander doen (Lava Axe). Fiery Justice is schattig als removal maar je wil gewoon geen kado'tjes hoeven geven (5 levens) in een competieve omgeving.
maar die damage mag je niet verdelen?
Tribal Flames, met genoeg duals.
Arrow Volley Trap als je aangevallen wordt? totaal niet te vergelijken natuurlijk. Er zijn waarschijnlijk wel een hoop creatures die vergelijkbare enter the battlefield effecten hebben maar ook een hoop meer kosten
5 schade verdelen over whatever voor 3 mana...Da's niet verkeerd! Life gain voor opponent boeit niet echt, tenzij hij combo't op lifegain natuurlijk. Is er een spell dat 5 damage doet aan any target(s) en goedkoper is?
Great art !!! Beter mocht zijn !
Ik zou deze wel een commander spelen. Puur voor de fun. Helaas past hij niet bij mijn Phelddagrif commander.
Sorcery
Fiery Justice deals 5 damage divided as you choose among any number of targets. Target opponent gains 5 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/14/2017
You choose how many targets Fiery Justice has and how the damage is divided as you cast it. Each target for its damage-dealing effect must receive at least 1 damage.
3/14/2017
If some (but not all) of the targets become illegal, the original division of damage still applies, but no damage is dealt to illegal targets. If all targets become illegal, including the target opponent for the life-gaining effect, Fiery Justice doesn’t resolve. If each target for the damage-dealing effect becomes illegal while the target for the life-gaining effect remains legal, that player gains 5 life even though no damage is dealt.
3/14/2017
The target opponent for the life-gaining effect may also be a target for the damage-dealing effect. If this happens and the damage brings that player’s life total to 0 or less, the life-gaining effect will raise their life total above 0 again before the player would lose the game.
Decktips