Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Time Spiral TS (TSB)
Serie | Normaal | Foil | ||
Ice Age | 0,90 | |||
Time Spiral TS | 0,90 | 5,95 |
Prijs:
€ 0,90
FOIL
€ 5,95
Ah Niet goed gelezen, dacht dat je ze terug moest geven
Creatures gaan nooit terug, ze gaan kapot (goed lezen ). Maar in dat geval neem je twee creatures over en die blijven bij jou liggen ;p Ze is immers getapped als beide abilities resolven.
Als ze untapt
Terug gaan?
Als je haar Twiddlet als reactie op haar ability kun je gewoon twee creatures jatten hoor Alleen weet ik niet of ze ook allebei terug gaan, zou zeggen van wel
Merieke Ri Berit doesn't untap during your untap step.
T: Gain control of target creature for as long as you control Merieke Ri Berit. When Merieke Ri Berit leaves the battlefield or becomes untapped, destroy that creature. It can't be regenerated.
Hoezo met untap-kaarten? Om zo creatures te slopen? Werkt niet tegen shroud-effecten of protection, is enorm mana-intensief.. Ze wordt wel gespeeld, maar niet zoveel, puur vanwege deze factoren. Ook moet ze nog een beurt wachten voordat ze iets kan..
Is deze niet populair als EDH commander?
Best hard te misbruiken toch met untap-kaarten?
Ik ben van plan om hier een EDH-deck mee te maken, maar ik krijg het gevoel dat ik iets over het hoofd zie aangezien deze niet zo populair lijkt te zijn.
dat kan volgens mij alleen heeft hij wel geheugen dus als hij later nog eens tapt en untapt gaat het creature alsnog dood. Daar hadden we het toevallig zondag nog over. Dat het beest bv ook alsnog dood gaat als hij weer wordt teruggepakt met Homeward Path
Volgens mij kan je de de destroy-trigger wel misbruiken met de pemmin's aura door haar te untappen in reactie op het overnemen zodat de destroy trigger afgaat voor je de creature onder je controle hebt.
zie ook Oblivion Ring (vernietig O-ring in reactie op dat je iets kiest om te exilen, return trigger komt eerst; creature blijft geremoved)
dus: neem creature over gaat op de stack
in reactie :
, neem creature over nog steeds op stack
Destroy trigger gaat op de stack
laat destroy trigger resolven
neem de creature over resolved.
de creature is nu van jou
Of zie ik nou iets over het hoofd??
helaas, is wel voor 1 blauwe mana beestje slopen met een creature waarvan je wel weet dat ie untapt
Quicksilver Elemental krijgt dan de activated ability ": Gain control of target creature for as long as you control Quicksilver Elemental. When Quicksilver Elemental leaves the battlefield or becomes untapped, destroy that creature. It can't be regenerated."
Deze ability genereert een continuous effect met een beperkte duur, gespecificeerd door "for as long as..." en een delayed trigger (zie "When..." ).
Dat hij de activated ability daarna weer kwijtraakt, is niet relevant hiervoor, want het continuous effect is al in werking en de delayed trigger hangt al in de lucht.
Je controlled Quicksilver Elemental nog (en hij ligt nog - getapped - op de battlefield), dus in eerste instantie mag je het beestje houden. Het probleem is echter dat de delayed trigger dat als je hem untapt, het beestje kapot moet, dus ook nog in de lucht hangt.
Op het moment dat je Quicksilver Elemental untapt, wat waarschijnlijk wel in je volgende untap step zal zijn, gaat de delayed trigger af en als die resolvet (in je upkeep) wordt het creature ge-destroyed.
(Hij neemt alleen de activated ability over. Hij neemt helaas geen static abilities over, dus niet de ability dat hij niet untapt.)
Hoe werkt het als je Merieke's ability jat met Quicksilver Elemental?
Quicksilver neemt de ability over tot het einde van de beurt en wordt daarna weer zichzelf. Blijft het gestolen beestje dan bij jou liggen of moet het beestje kapot?
Oh ja, toen ik het bericht las ging ik eerst gelijk uit van alleen het verliezen van control, waarbij je de creature wel kwijtraakt. Maar goed, als je Merieke untapt behoudt je de indestructibel creature. Als je Merieke verliest krijgt de vorige controller hem weer terug.
carlownage, dat klopt niet.
er staat bij de rules hier duidelijk:
9/25/2006 If Merieke becomes untapped, its "destroy" ability will trigger, but you won't lose control of the creature you took before it's destroyed.
dus je behoud control van indestructable creatures!
intressante combo met {darksteel plate} en Pemmin’s Aura ?
Nee, dat niet. Er staan twee specifieke dingen bij:
''Gain control of taghet creature as long as you control Merieke Ri Berit.''
''When Merieke Ri Berit leaves the battlefield or becomes untapped, destroy that creature. It can't be regenerated.''
Als Merieke weggaat/untapped wordt dan eindigt effect 1, en wordt effect 2 geactiveerd.
Effect 1: Je verliest controle van de creature (omdat Merieke weg is/untqapped wordt)
Effect 2: Vernietig het creature.
Als de creature in kwestie dus indestructible is, dan krijgt de vorige controller hem gewoon weer terug. Je wilt dus eigenlijk dat de creature wèl vernietigd kan worden, want als het effect dan wordt beëindigt dan krijgt de vorige controller hem ook neit terug.
Legendary Creature - Human 1 / 1
Merieke Ri Berit doesn't untap during your untap step.
T: Gain control of target creature for as long as you control Merieke Ri Berit. When Merieke Ri Berit leaves the battlefield or becomes untapped, destroy that creature. It can't be regenerated.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/25/2006
If Merieke becomes untapped, its “destroy” ability will trigger, but you won’t lose control of the creature you took before it’s destroyed.
9/25/2006
If another player takes control of Merieke, you will immediately lose control of the creature you took, but Merieke’s “destroy” ability won’t trigger. The affected creature will go back under the control of the appropriate player.
9/25/2006
If Merieke leaves the battlefield, you will immediately lose control of the creature you took and Merieke’s “destroy” ability will trigger. The affected creature will go back under the control of the appropriate player, then it will be destroyed.
Decktips