Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 7,95
haha zeker!
misschien leuk voor 'fog deck'??
Speel vooral casual, dus in echte uber deckjes zal het wel tegen vallen, maar best leuk om deze te spelen samen met
Corpsejack Menace
Remove 1
Krijg er 2 terug
"(dus is remove a +1/+1 counter deel van de kost op de ability te triggeren?)"
---
Wellicht ten overvloede: Een activated ability schrijf je als COST: EFFECT.
Het removen van een +1/+1 counter zit in het gedeelte links van de dubbele punt, dus is inderdaad onderdeel van de cost. En de cost moet je inderdaad kunnen betalen om de ability te mogen activeren, dus je moet er inderdaad een counter vanaf kunnen halen, anders mag je de ability niet activeren.
k thx
het is een deel van een counter removen is een deel van de cost en het triggert niet want een trigger gebruikt "when" "whenever" of "at"
Nee, anders mocht je een Death Cultist zijn effect ook activeren zonder hem te saccen, of een ander effect te activeren zonder het te betalen. Je moet het wel kunnen betalen, anders dan mag je hem niet activeren.
Als er geen counters op dit beest liggen, kun je er ook geen af halen, en kun je dus de cost niet betalen.
Dat bedoel ik niet, maar op het moment dat Phantom Centaur een static +1/+1 krijgt kan hij niet meer met combat dmg doodt.
Mijn vraag is als je geen counter meer op je weaver heb je nog steeds zijn ability kan gebruiken. (dus is remove a +1/+1 counter deel van de kost op de ability te triggeren?)
die +1/+1 van coat of arms is geen counter dus die kan je er niet afhalen, voor de duidelijkheid de ability van coat of arms is een static abilty
Stel dat mijn weer +1+1 krijgt door Coat of Arms ofzo ken je dan die ability blijven gebruiken (en ook laten resolven) ook heb je geen +1/+1 counters er meer op?
Met Contagion Clasp kan je aan blijven vallen met een steeds groter groeiende Weaver, lijkt me interessanter dan nóg passiever zijn dan dat je al bent...
hier staat m'n deck die misbruik maakt van een aantal mechanics.
Dat wordt hij zonder de Cocoon vaak ook wel
Vrees wel dat de Spike dan het target wordt van elk damage of creature removal spell
Wat een stoere combo
Voor de budgetmensen onder ons:
Primal Cocoon. Elke beurt foggen, en lekker rustig aan doen
Hmm, deze met Doubling Season is best nice
Dan word het 2 mana voor een +1/+1 counter op zichzelf, en 3 mana voor een herbruikbare Fog elke beurt van de tegenstander
Dat lijkt me voor veel decks toch best lastig om overheen te komen.
Creature - Spike 0 / 0
Spike Weaver enters the battlefield with three +1/+1 counters on it.
2, Remove a +1/+1 counter from Spike Weaver: Put a +1/+1 counter on target creature.
1, Remove a +1/+1 counter from Spike Weaver: Prevent all combat damage that would be dealt this turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
The second ability includes your own creatures as well.
Decktips