Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Lorwyn (LRW)
Serie | Normaal | Foil | ||
Elspeth vs Tezzeret | 0,15 | |||
Lorwyn | 0,15 | 0,60 |
Deze. (En vermoedelijk geen van beiden echt nodig).
Het doel van dit soort beestjes is een vijandelijk creature getapt te houden. Extra P/T is daar niet voor nodig, dus wil je geen extra in de casting cost betalen om +1/+1 te hebben.
Deze, of Whipcorder in een soldier deck?
Je moet creatures waarvan je niet wilt dat ze gaan blocken, tappen vóór de declare blockers step. Tijdens het declaren van de blockers heeft niemand priority, en ná het declaren heeft het weinig nut meer een beest dat al bockt nog te tappen.
Dus voor of na het declaren van je aanvallers, maar nog voor het delcaren van de blockers, moet je de Harrier gebruiken om creatures te overtuigen dat ze maar beter niet kunnen blocken
Zie ook hoe werkt je beurt precies?
Als ik het goed begrijp heeft het tappen van deze kaart enkel zin op het moment dat jij graag wilt aanvallen en iemand heeft een kaart als Lairwatch Giant heeft liggen (kan meerdere kaarten blokken als hij zin heeft). Maar moet dat dan voordat je roept dat je gaat aanvallen of kan dit ook tijdens of na het aanwijzen van blokkers?
Nu wel! Graag gedaan hoor!
Jup, snap
Zo ging mijn redenering ook, maar ik had geen idee hoe ik dit kon uitleggen.
Dank je!
Nee, dat kan niet. Het tappen is het betalen van een cost, en daar kan niet op gereageerd worden. Nadat de cost is betaald ligt de ability al op de stack; nu mag je tegenstander reageren (mits jij niet zelf wilt reageren op je ability). Hij kan proberen je creature nog een keer te tappen, maar dat zal weinig zin hebben.
Het leukste is: mocht hij je Immaculate Magistrate willen tappen, dan kan je daar zelfs op reageren door het zelf te doen (voor de ability van Immaculate Magistrate zelf)! Hieronder zal ik even uitleggen waarom:
-Tegenstander geeft aan jou Immaculate Magistrate te tappen met de Goldmeadow Harrier.
Zo ziet de stack er nu uit:
-Top stack
*Ability van Goldmeadow Harrier
-Bottom stack
Nu mag jij reageren op de ability! Dat doe je door je Immaculate Magistrate voor zijn eigen ability te tappen.
Zo ziet de stack er nu uit:
-Top stack
*Ability Immaculate Magistrate
*Ability Goldmeadow Harrier
-Bottom stack
Als er nu niemand meer wil reageren, gaan we de stack van boven afwerken.
De ability van jou Immaculate Magistrate resolved, en daarna de Meadow (die tapt nu dus een getapt beest).
Snap?
Stel ik gebruik de ability van Immaculate Magistrate, kan de tegenstander dit voorkomen door deze te tappen, nadat ik heb gezegd deze te tappen?
Met andere woorden, is het tappen van Immaculate Magistrate terug te draaien met deze tap-ability?
Ik denk zelf van niet, maar ik weet niet goed ik het moet vinden in de regels.
Jazeker. Tot in stap 5 van combat die ik hieronder heb neergezet is een creature nog attacking (of blocking, blocked of unblocked). Daarna niet meer.
Ook nog iets anders. Als je in de end of combat step nog een Dispense Justice speelt op een beest wat jou net heeft aangevallen dan kan dat nog?
ok, thanx voor de snelle reply
Combat bestaat uit 5 stappen:
1. Start of combat
2. Declare attackers
3. Declare blockers
4. Combat damage
5. End of combat
Als je tegenstander aan de beurt is en zomaar zegt "Ik val je aan met de Dreadnought en 10 tokens", dan gaat hij in één keer naar stap 2. Dat doet hij omdat meestal niemand iets doet in stap 1. Want stap 1 is alleen maar "we zijn nu niet meer in de main phase, maar in de combat phase. Dit is je laatste kans om nog iets te doen voordat ik attackers declare."
Wat je nu moet doen is zeggen: "Ho, ik wil nog wat doen nadat we naar combat gaan, maar voordat jij attackers declared." In stap 1 kun je dus nog zijn Dreadnought tappen. Dan gaan we naar stap 2 en daarin wijst hij aan welke creatures aanvallen en tapt deze. Daarna mag je weer reageren. Het is nu duidelijk te laat om nog iets te tappen
Je moet dus iets tappen voordat je weet met welke creatures hij aan gaat vallen, maar je kunt dit wel doen nadat je begonnen bent met combat (zodat hij niet nog een creature met haste kan casten, want je zit niet meer in de main phase).
Dan ben je al te laat.
Je moet er een tappen voordat hij attackers gaat declaren.
Anders tap je een al getapped creature en dat doet heel erg weinig. Het creature zal dan gewoon aan blijven vallen.
opponent valt aan met een Phyrexian Dreadnoughten nog een armada aan tokentjes. Hoe lang kan ik wachten om hem te tappen?
Creature - Kithkin Soldier 1 / 1
W, T: Tap target creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips