Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Lorwyn (LRW)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander Legends | 3,95 | 9,95 | ||
Commander Legends (EA) | 6,95 | 19,95 | ||
Kaladesh Inventions | 69,95 | |||
Lorwyn | 5,95 | 79,95 |
Hoe wil je Rings of Brighthearth laten triggeren?
uum als je 2 Rings of Brighthearth hebt en 1 Mirari kun je dan met een oneindig mana combo een spell oneindig copieeren?
dit werkt ook leuk met planeswalkers
Yes hij is helemaal duidelijk. Allen bedankt voor de (ontzettend snelle) uitleg!
@Jason,
Nee dat kan nog steeds niet. Als er een naam wordt vermeld op een kaart dan moet je dat eigenlijk lezen als "This Permanent". Je kan dus enkel de Nantuko Shade pompen waarvan je de ability hebt gekopieerd.
Verder geeft Johan een mooie uitleg over de eerste regelvraag!
Dus nogmaals, je kan niet met de triggered ability van een Rings of Brighthearth een Fatestitcher untappen, omdat ook bij de kopie je nog steeds een andere permanent moet aanwijzen dan de Fatestitcher.
Hah maar bij die shade wordt het leuk; kan je ook +1/+1 aan een andere Nantuko Shade geven als je een kopie maakt met Rings? (aangezien ze dezelfde naam hebben, en de enige restrictie is dat "Nantuko Shade" hiervan +1/+1 moet krijgen)
Ik snap je punt tho, en die uitleg maakt het wel duidelijker.
Jammer, ik had met de kaarten die ik hier heb een infinite combo uitgedacht met deze, stitcher om te untappen, en dan Onyx Goblet of Blightspeaker. Everflowing Chalice verzorgt met 4 counters genoeg mana om te blijven untappen en kopieren. Nu moet ik dus gaan zoeken naar Aphetto Alchemists (of ze eventjes proxyen om de loop te testen)
Misschien is het makkelijker begrijpen als je naar een andere kaart kijkt. Nantuko Shade bijvoorbeeld, geeft zichzelf +1/+1. Als je die ability kopiëert krijgt de Rings of Brighthearth geen +1/+1, maar nog steeds gewoon de Shade. Dat is eigenlijk hetzelfde idee.
Ik snap dat je een exacte kopie maakt, en dus alle restricties meeneemt. Vroeg me dus alleen af welke permanent de bron van de copy was, Rings of Stitcher.
De copy is dus nog wel afkomstig van de originele Fatestitcher begrijp ik hieruit.
Bedankt voor het antwoord, dan moet ik om gaan decken naar Voltaic Keys, Thousand-Year Elixirs en Aphetto Alchemist. Da's een beetje vervelend, die heb ik niet al 4
Spreuk? Nu volg ik het echt helemaal niet meer!
Je kopieerd de spreuk, niet het beestje. Betekend dat dat je met de kopie de rings niet mag targeten dan?
Ah, maar je kopiëerd een ability, niet een Fatestitcher. De source van die ability is nog steeds dezelfde Fatestitcher, en die mag zichzelf dus nog steeds niet targetten.
Volgens mij kopieer je alle restricties mee, toch?
De copy mag volgens mij nog steeds niet de originele Fatestitcher targetten.
Met "another" wordt altijd "niet deze" bedoeld, dus als je twee Fatestitchers op tafel hebt liggen dan mogen ze beide elkaar (un)tappen.
Ik vroeg me nog afof de copy die je maakt met deze trigger afkomstig is van Rings of Brighthearth zelf, of van de originele kaart waar de ability vanaf komt?
Bijvoorbeeld, als ik mijn Fatestitcher tap om een andere permanent te untappen, en ik copy de untap ability met Rings, mag ik dan mijn Fatestitcher untappen met de copy? Aangezien Stitcher alleen 'ANOTHER' target permanent kan targeten; als de copy van hemzelf blijft kan het dus niet, als de copy niet meer 'van Stitcher komt' zou het wel kunnen.
Iemand een idee?
Artifact
Whenever you activate an ability, if it isn't a mana ability, you may pay 2. If you do, copy that ability. You may choose new targets for the copy.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
A mana ability is an ability that (1) isn’t a loyalty ability, (2) doesn’t target, and (3) could put mana into a player’s mana pool when it resolves.
Decktips