Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dat komt omdat de trigger niet equipt, maar alleen maar attacht.
Equip betekent namelijk "Attach to TARGET creature you control. Equip only as a sorcery.". Staat het woord "target" in, dus target het.
Maar in de tekst van de trigger staat nergens het woord "target", dus target het niet, dus werkt shroud er niet tegen.
Meen je niet ik was namelijk er zo van overtuigd dat alles met shroud niet kan worden geequipt maar deze is een uitzondering op de regel voor Deft Dualist?
Je mag de {=cloak en dagger} trigger gebruiken om Cloak aan je Deft Duelist te attachen. Er staat daar geen target bij, dus target het niet, dus is shroud geen probleem.
Als ik een Deft Duelist speel mag ik dan Cloak and Dagger hieraan equipten?
Tribal Artifact - Rogue Equipment
Equipped creature gets +2/+0 and has shroud. (It can't be the target of spells or abilities.)
Whenever a Rogue creature enters the battlefield, you may attach Cloak and Dagger to it.
Equip 3
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/1/2008
Each of these Equipment has two subtypes listed on its type line. The first one is a creature type, which in this case is also a subtype of tribal. The second one is Equipment, which is a subtype of artifact.
4/1/2008
Each of these Equipment has a triggered ability that says “Whenever a [creature type] creature enters the battlefield, you may attach [this Equipment] to it.” This triggers whenever any creature of the specified creature type enters the battlefield, no matter who controls it. You may attach your Equipment to another player’s creature this way, even though you can’t do so with the equip ability.
4/1/2008
If you attach an Equipment you control to another player’s creature, you retain control of the Equipment, but you don’t control the creature. Only you can activate the Equipment’s equip ability, and if the Equipment’s ability triggers again, you choose whether to move the Equipment. Only the creature’s controller can activate any activated abilities the Equipment grants to the creature, and “you” in any abilities granted to the creature refers to that player.
Decktips