Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Maralen of the Mornsong

Serie: Morningtide (MOR)

Rarity: Rare Morningtide Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Morningtide
 -
12,95
 -
39,95
Maralen of the Mornsong | Morningtide

Prijs:

€ 12,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 39,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
12-11-2010 16:35:00

n "At the beginning of each player's draw step, that player pays 3 life, searches his or her library for a card ... "

Er stond geen may in je commentaar en nu wel. Sorry maar er klopt echt niks van wat je zegt. Nu ga je gewoon net zo lang door tot dat ik fouten ga maken in m'n zinnen en dan daarover zeuren.

12-11-2010 16:31:00

Eventjes vermelden dat ik bij mijn opsomming van bewoordingen ook niets aannam. Ik heb gewoon even in gatherer gechecked hou dat soort abilities verwoord worden en die opgesomd.
Zo op het eerste gezicht heb ik geen ability kunnen vinden in de aard van 'At the beginning of each player's draw step, that player pays 3 life, searches his or her library for a card'.

Om deze reden heb ik dit soort 'mogelijke' bewoording dus verwaarloosd in mijn posts en kwam ik tot de geposte redeneringen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-11-2010 16:31:00

Nee, de stelling was: De wording van deze kaart, maar dan geen levens verliezen, maar levens betalen. Jij verzint er gelijk allerlei dingen bij.

Overigens komt "that player may pay 3 life" bijvoorbeeld weer wel voor. Het is sowieso maar een voorbeeldje.

En anders moet je gewoon expliciet vermelden wat je verdere aannames zijn... Dan zijn we er ook snel uit.

12-11-2010 16:27:00

Jij neemt het zelf ook aan.

12-11-2010 16:26:00

Overigens staat er nooit that player pays 3 life. Als er zoiets staat zou het niet kunnen.
En nu een mod alles weg halen tot de post van Rith want dat was de laatste redelijke. (Nee die van Xander niet)(En nee de rest incl mij ook niet )

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-11-2010 16:25:00

Nooit zo maar dingen aannemen.

(Heb ik geleerd op mijn werk. )

12-11-2010 16:25:00

Volgens mij is het probleem hier dat Xander het heeft over een hypothetische triggered ability die tijdens het resolven zegt x+y waar x=betaal leven, terwijl Rith en Koen het hebben over doe y alleen als x succesvol uitgevoerd is, waar x=betaal leven.

Als het een replacement effect is, hebben Rith en Koen inderdaad gelijk. Als het geen replacement effect dan resolved zoveel mogelijk van de ability gewoon en heeft Xander gelijk.

12-11-2010 16:24:00

Zal je toch duidelijker moeten zijn, Rith bedoelde waarschijnlijk hetzelfde. Als je moet betalen staat er over het algemeen.
You may pay 3 life, if you do.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-11-2010 16:19:00

Dan zou er dus staan "At the beginning of each player's draw step, that player pays 3 life, searches his or her library for a card ... "

En dan mag je nog steeds een kaart zoeken.

12-11-2010 16:19:00

Op zich maakt het niet uit.

Abilities met 'pay X life' werken niet want ze worden naar mijn weten niet verwoord zoals jij het voorstelde maar wel als:
1) 'Pay X life:' als cost dus.
2) met een 'If you do' clause.
3) met een 'Unless you pay x life' clause.

Die werken alle drie niet met de Emperion. Vandaar dus dat ik zei dat het belangrijk is om op te merken dat Maralen verwoord is, zoals ze verwoord is. Als ze anders verwoord zou zijn, zou het trucje niet werken. Op dit gebied zijn we het al de hele tijd eens, en dat is ook waar Koen op doelde..

12-11-2010 16:17:00

Als het dus levens betalen was ipv verliezen, zou het niet werken!

Hier ging het om, dit komt uit het bericht van Rith en hier reageerde op alsof hij zei dat het zoiezo niet werkt. Dus ja jij.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-11-2010 16:12:00

Ik ben degene die beter moet lezen?

Doe me een plezier en lees alle reply's nog eens op je gemak na...

12-11-2010 16:09:00

Dat zei Rith dus ook, sorry maar je moet toch echt iets beter lezen. Er staat bij allebij dat, ALS je moet betalen het niet werkt.
Ik weet wel hoe werkt dat is het probleem niet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-11-2010 16:06:00

@Rith: "At the beginning of your upkeep, you may pay X life. Put X tokens onto the battlefield." lijkt mij toch best een mogelijke ability.



@Koen: Het levens betalen werkt niet. Het kaarten zoeken echter nog wel! Dat is wat ik bedoel met de trigger doet nog zoveel als mogelijk.

Of er zou dus moeten staan: "that player pays 3 life. If that player did, he searches his or her library for a card ... "

12-11-2010 16:02:00

Er staat bij allebei dat je het niet werkt als je elven zou moeten betalen en wel zoals het nu op de kaart staat.

Oracle

Legendary Creature - Elf Wizard 2 / 3

Players can't draw cards.
At the beginning of each player's draw step, that player loses 3 life, searches their library for a card, puts it into their hand, then shuffles their library.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/1/2008
Maralen prevents players from drawing cards for any reason, including as a cost, as an effect, and as a result of the “draw a card” turn-based action during the draw step.

4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, no player can lose the game due to being instructed to draw a card with an empty library.

4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, replacement effects that instruct a player to do something instead of drawing a card won’t work.

4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, a player can’t choose to draw cards (or choose to have another player draw cards) as a spell or ability resolves. For example, if you cast the Development side of Research // Development (“Put a 3/1 red Elemental creature token onto the battlefield unless any opponent lets you draw a card. Repeat this process two more times.”), you’ll put three Elemental tokens onto the battlefield because your opponents can’t “let you draw a card.”

4/1/2008
The effect of the triggered ability is mandatory. The life loss isn’t a payment; you’ll lose 3 life even if you have 3 or less life left. Unless your library is empty, you must put a card from your library into your hand.

4/1/2008
In a Two-Headed Giant game, Maralen’s triggered ability will trigger twice per draw step (once for each player on the active team). Maralen’s controller chooses the order to put the abilities on the stack.

Decktips