Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shadowmoor (SHM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2016 | 1,95 | |||
Commander Anthology II | 1,95 | |||
Shadowmoor | 3,95 | 19,95 |
Dat kan.
Tijdelijke artifact creatures zijn nog steeds creatures, dus kan je ze persist geven met Cauldron of Souls.
Als die artifacts die beurt doodgaan zal hun persist triggeren en komen ze terug als normale artifacts (geen creatures meer, want bij het verlaten van de battlefield eindigt het effect dat ze een creature liet zijn) met een -1/-1 counter. Die counter blijft er verder gewoon op liggen. Een -1/-1 counter kan best op een noncreature permanent liggen, hij doet alleen niets totdat hij op een creature ligt.
Als ik met Karn, Silver Golem van een artifact een monster maak dan kan ik via Cauldron of Souls deze nieuwe artifact creatures persist geven?
Mocht dit werken en deze artifacts triggeren dan persist, wat gebeurt er dan met de -1/-1 counters aan het einde van de beurt?
Dat is helaas niet correct.
Er willen dan twee triggers tegelijk de stack op. En aangezien jij de controller bent van beide triggers, mag jij bepalen in welke volgorde ze op de stack gaan.
Doe je eerst de Persist trigger op de stack en dan de Undying trigger, dan resolvet de Undying trigger eerst, komt het creature terug met een +1/+1 counter en doet de Persist trigger niks omdat die de kaart niet meer in de graveyard terug kan vinden.
Doe je echter eerst de Undying trigger op de stack en dan de Persist trigger, dan resolvet de Persist trigger eerst, komt het creature terug met een -1/-1 counter en doet de Undying trigger niks omdat die de kaart niet meer in de graveyard terug kan vinden.
---
En sacrificen doet een "When ... dies" ability inderdaad ook triggeren. Want door sacrificen gaat een creature ook dood. "When ... dies" triggert namelijk als een creature doodgaat (als het van de battlefield naar de graveyard gaat).
-1/-1 counters en +1/+1 counters heffen elkaar op. Dus een beestje met Persist en Undying komt terug zonder counters erop.
Als ik Persist geef aan een creature met Undying
Hoe komt ie dan terug ?
En dit werkt ook op sacrifice toch ?
Zie een paar reply's terug:
---
"Op het moment dat een creature in het spel komt worden de state based effects bekeken. Als blijkt dat de toughness nul is zal deze door de state based effects naar de graveyard moeten. [...]"
"Kortweg, alles dat via de stack gaat, is sowieso te laat.
Omdat dan lang en breed al een keer state-based actions gecheckt zijn, voordat de spell of ability op de stack uberhaupt een keer de kans krijgt om te resolven."
---
Overigens komt hij wel degelijk het veld op, maar hij gaat dan gelijk dood.
Ik vroeg me af, als een Reverent Hunter naar de grafbak zou gaan en je geeft hem hiermee persist, komt hij dan het veld nog op? Krijgt hij de +1/+1 counters van zijn enter-the-battlefield-trigger te laat om de -1/-1 counter op te heffen?
Dat is precies het punt. Je target de creatures van de tegenstander en die gaan allemaal kapot.
Alle creatures die jij target gaan nog steeds kapot? Wat is je punt precies?
Haha, die vind ik wel nice gevonden trouwens. Horobi, Death’s Wail + deze kaart als mass removal! Alleen jammer dat ik nu tijdens het typen er pas achter kom dat, want voor mij geld "RTFC!" natuurlijk ook, Horobi de creatures destroyed, en niet laat saccen. Heh, wat jammer nou weer...xD
Ja. De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
trigger van Horobi, Death's Wail
.
.
.
trigger van Horobi, Death's Wail
ability van Cauldron of Souls
---BOTTOM
Stel ik heb Horobi, Death’s Wail liggen en ik wil een serie creatures wegvagen, dan gaan ze toch al dood aan Horobi's effect voordat ze persist krijgen? Ofwel ze komen niet terug. Correct?
Kortweg, alles dat via de stack gaat, is sowieso te laat.
Omdat dan lang en breed al een keer state-based actions gecheckt zijn, voordat de spell of ability op de stack uberhaupt een keer de kans krijgt om te resolven.
Op het moment dat een creature in het spel komt worden de state based effects bekeken. Als blijkt dat de toughness nul is zal deze door de state based effects naar de graveyard moeten. Graft vindt pas plaats nadat sba's zijn gechecked dus komt te laat.
Ik vraag me af hoe en of persist op de stack gaat. Stel dat ik een creature met toughness 1 persist geef en dat deze het leven laat. Kan ik dan dmv een triggered ability (zoals graft) zorgen dat deze niet meteen doodgaat als hij terugkomt op de battlefield? Uit het commentaar hieronder maak ik op dat activated abilities (zoals die van Experiment Kraj) niet werken.
Artifact
T: Choose any number of target creatures. Each of those creatures gains persist until end of turn. (When it dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2008
If a nontoken creature that gains persist this way is put into a graveyard, that card will be returned to the battlefield with a -1/-1 counter on it. However, because it’s a new object with no relation to its previous existence, the returned creature will not have persist.
6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.
6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.
6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.
6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.
6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.
6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.
6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.
Decktips