Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Als casual speler niet geheel eens. Verschil tussen instant lifegain of lifegain-on-a-stick is situationeel. Tijdens casual multiplayerpotten als reactie op een boardwipe, om een medespeler te redden of als kill nadat iemand een False Cure heeft gespeeld.
Maar 1vs1 zou ik altijd voor lifegain-on-a-stick gaan, met Thragtusk en Kitchen Finks vooraan.
Dat ben ik met jullie eens. Het is meestal een betere optie om life te gainen m.b.v. creatures met lifelink en spells als Armadillo Cloak.
Dan toch liever kaarten als Loxodon Hierarch en/of Kitchen Finks. (en vast nog wel wat meer groene en/of witte creatures die levens geven)
Naast de levens er ook meteen een threat bij, en dat is best goed. Ik bedoel, kaarten die alleen maar levens geven hebben naar mijn mening niet super veel impact op het spel, en dan voornamelijk je board state. Als het een creature of een ander effect is gecombineerd met life gain, prima. Nog twee andere voorbeelden, maar in andere kleuren; Tendrils of Corruption en Lightning Helix, removal en lifegain en in het geval van Helix ook nog een potentiële finisher.
Klopt, maar dan ben je afhankelijk van het aantal beestjes op het veld.
Wie met een wit-groen deck speelt en voor extra levens gaat, doet er goed aan te bedenken dat Congregate in veel situaties een betere keuze is dan Dawnglow Infusion. Met 6 creatures in het spel levert Congregate 12 leven op voor 4 mana. Met Dawnglow Infusion kost hetzelfde resultaat 7 mana.
mooie combo met Voracious Wurm
@Tobias
Mwah, de Cascade is wél een instant.
Voor geeft Cascade jouw 4 Life.
Voor geeft Infusion jouw 4 Life.
-
Voor geeft Cascade jouw 5 Life.
Voor geeft Infusion jouw 6 Life.
Vanaf 4 mana wordt de Infusion langzaam beter, maar is dat het sorcery gedeelte waard? Ik ben niet overtuigd. TBH. In een soort van Holy Day deck zou ik overigens wel de Infusion spelen, maar in iets wat infinite mana kan generen prefereer ik toch de instant Cascade.
behalve als x=0 voor Vitalizing Cascade
Deze kaart is toch een stuk beter dan Vitalizing Cascade?
Je hebt als je multicolored speelt al snel heeeel wat levetjes erbij, voor niet al te veel mana
www.google.com
Werkelijk schitterende art!
Is hier een muurpapier van?
Sorcery
You gain X life if G was spent to cast Dawnglow Infusion and X life if W was spent to cast it. (Do both if GW was spent.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2008
If you spent both G and W to cast Dawnglow Infusion, you’ll gain (X + X) life. An ability that triggers whenever you gain life will trigger just once.
5/1/2008
Whether you choose to spend both G and W to cast Dawnglow Infusion has no bearing on the value of X. For example, say you decide that X is 4 and you’ll spend G on (G/W). If you end up spending WWRRG to pay the cost, X is still 4 and you’ve spent both G and W. You’ll gain a total of 8 life.
6/8/2016
This spell cares about what mana was spent to pay its total cost, not just what mana was spent to pay the hybrid mana symbol in its cost.
6/8/2016
This spell checks on resolution to see if any mana of the appropriate colors were spent to pay its cost. It doesn’t matter how much mana of that color was spent; the effect isn’t multiplied.
6/8/2016
If this spell is copied, the copy will not have had any colors of mana paid for it, no matter what colors were spent on the original spell.
Decktips