Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 1,00
FOIL
€ 2,50
I mean, Black Carriage tho. Is dat niet spicy genoeg, met een kaart uit Homelands, nota bene? En dan hoef je ook niemand haste te geven, heb je maar drie kaarten nodig.
Crap 1 woordje zorgt ervoor dat een spicy brew niet mogelijk is.
Aargh, even over het hoofd gezien dat de Furystoke Giant inderaad zelf geen schade kan schieten. Helaas!
Ah excuus allen, mijn fout!
Natuurlijk had ik kunnen weten dat, als foute regel/spel informatie in de berichten staat, dit nooit lang onopgemerkt kon blijven door de rule advisors. Dorus, wat dacht je nou zelf...!?
Voor zover ik weet, worden +1/+1 counters en -1/-1 counters met elkaar verrekend als state-based action, dus dan wacht je gewoon totdat state-based actions zijn gecheckt voordat je opnieuw sacrificet (en dat wachten moet je sowieso doen).
De regel die je aanhaalt, gaat over wanneer de Giant als state-based action dood zou gaan aan lethal damage of aan het hebben van 0 of minder toughness. De state-based action die zegt dat creatures dood gaan bij lethal damage of wanneer ze 0 of minder toughness hebben, heeft volgens die regel voorrang op de state-based action die zegt dat +1/+1 counters en -1/-1 counters met elkaar verrekend worden, voor zover ik het snap, maar de "rinse and repeat" werkt dus gewoon.
Je hoeft er alleen maar een state-based action-inspectie tussen te laten.
De counters heffen elkaar wel op, want hij komt met de -1/-1 en de +1/+1 counter als 3/3 de battlefield weer binnen, gaat dus niet dood en om die reden hebben de counters genoeg tijd om elkaar op te heffen.
Maar wat ook gezegd is, het feit dat de Giant zelf geen 2 damage kan schieten, is wel een vervelend detail.
Persist heeft als voorwaarde 'if it (creature) had NO -1/-1 counters on it'. Dus als je Furystoke Giant voor de 1e keer sact komt ie terug met een +1/+1 counter van Bramblewood Paragon EN met een -1/-1 counter van persist. De 2e keer dan je em sact hit ie de graveyard met een -1/-1 counter op zich waardoor persist niet triggert.
Dat de +1/+1 en -1/-1 counter elkaar opheffen maakt niet uit, zie de officiële rulings onder de kaart:
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner's graveyard for having 0 or less toughness, persist won't trigger and the card won't return to the battlefield. That's because persist checks the creature's existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.
De 'rinse en repeat' gaat dus niet op voor zover ik zie.
Leuk idee, maar hij zegt wel "OTHER creatures you control". Misschien Black Carriage of Grimgrin, Corpse-Born als sac outlet dan?
Ashnod’s Altar erbij en je hebt ook nog infinite mana!
Met een sac outlet erbij, en een manier om de giant haste te geven!
Sac hem, komt die terug door de persist, schiet 2 damage met de giant. Rinse and repeat. I feel a brew coming up.
Best aardig met Bramblewood Paragon.
Zou ook nog kunnen in een elfendeck en casten met Elvish Piper dan ben je in de derde beurt klaar !
Echt een vette kaart ! Gebruik hem in mijn Goblin-deck, als ik 5 tokens heb liggen en dan speel doe ik al 10 schade.
Yeah! Eindelijk weer een cool kaart voor mn Animar, Soul of Elements EDH gevonden
Deze kaart is eng goed, snap niet dat er zo weinig comments op zijn
Ding heeft nog is persist ook om het niet te "makkelijk" te maken voor je tegenstander.
Creature - Giant Warrior 3 / 3
When Furystoke Giant enters the battlefield, other creatures you control gain "T: This creature deals 2 damage to any target" until end of turn.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.
6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.
6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.
6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.
6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.
6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.
6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.
Decktips