Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Oke, thanks! Dan ga ik toch voor de Harmonious Archon in m'n mono white Yorion deck ;-)
Beide effecten zetten de power/toughness naar een vaste waarde, zetten de base power/toughness (en zijn geen charasteric-defining ability). Beide effecten zitten dus in dezelfde layer van het layer-systeem. Dan wint degene met de nieuwste timestamp. Degene die als laatste gespeeld is, dus.
Hoe werkt deze met Harmonious Archon ?
Ik vind 'm leuker met Light from Within. De Godhead is een 9/9 flyer, je andere beesten 1/1 waar de Chroma bonus bovenop komt, en alles van opponents is 1/1.
leuk met Doomwake Giant
De volgorde van spelen maakt niet uit. Dit gaat volgens de layers.
Consuming Aberration en Maro hebben characteristic-defining abilities om hun power/toughness te zetten (zie je aan */*). Die zitten in layer 7a.
De ability van Godhead of Awe is een ability om de power/toughness naar een vaste waarde te zetten en is geen characteristic-defining ability. Die zit in layer 7b.
Die van Godhead of Awe wordt dus als laatste toegepast en wint het om die reden. Consuming Aberration en Maro zijn 1/1.
hoe zit het dan met beestjes zoals Consuming Aberration, Maro, etc?
worden die dan ook 1/1 of gebeurt dat pas als je die speelt terwijl godhead al ligt? of wanneer je ze hebt liggen en godhead wordt gespeeld of maakt dat niets uit?
de beestjes behouden hun ability en die zegt dan wat hun P/T zijn.
Oke, bedankt (allemaal natuurlijk)
Ik was inderdaad dan benieuwd waarom het zo is. Die pagina over layers maakt dat duidelijk.
Het verschil tussen ARE en BECOME is puur grammaticaal: een one shot effect zegt become (Humble, check de oracle!), een permanent effect zegt are (Humility).
Verder: luister naar Xander Of lees in de Hulpdienst meer over layers...
Dat had niks uitgemaakt.
Mirrorweave kopieert ALLEEN de tekst op Pathrazer of Ulamog. Verder helemaal niks. Dus voor Mirrorweave is hij gewoon 9/9.
Effecten (zoals die van de ability van Godhead Awe) worden allemaal NIET meegekopieerd.
Ja? Omdat de godhead zegt Creatures ARE 1/1 niet become 1/1. wordt de razer niet gezien alsof hij 1/1 is als ik mirrorweave speel. (Op het moment dat ik hem namelijk target is de godhead ook nog gewoon in het spel en werkt zijn ability toch?)
De snelheid van reacties van mensen... gewoon top! bedankt
Hmm, volgens mij hoeft dat niet hoor. Je kopieert de kaart, niet de effecten. Al je beesten worden dus gewoon 9/9 omdat godhead 'er niet meer is'.
Nee.
Jij hebt liggen.
3 - 1/1 Soldier tokens.
1 - Pathrazer of Ulamog
1 - Godhead of Awe
Als jij nu je Razer Weaved, wordt alles op het veld een 9/9 Razer.
"Omdat de Pathrazer of Ulamog 1/1 was toen ik Mirrorweave speelde, klopt het dat al mijn beestjes 1/1 Pathrazer of Ulamog worden."
Dit klopt niet, want je kopieert alleen de tekst op de kaart (en evt. andere kopieer-effecten). Andere effecten kopieer je niet mee, dus dat de Pathrazer of Ulamog 1/1 is door een effect is voor Mirrorweave niet relevant.
Mirrorweave legt simpelweg de kaart Pathrazer of Ulamog op een kopieermachine. Alle kopieën zijn dus ook gewoon 9/9. (Overigens worden de creatures van je tegenstander ook kopieën van de Pathrazer.)
En omdat de ability van Godhead of Awe door het kopiëren overschreven wordt, is er dus niks dat ze 1/1 zou kunnen maken.
Dus om al mijn beestjes 9/9 te maken moet ik de Mirrorweave Twincasten? (of Forken etc natuurlijk)
Creature - Spirit Avatar 4 / 4
Flying
Other creatures have base power and toughness 1/1.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2008
This doesn’t cause creatures to lose their abilities.
5/1/2008
If two Godheads of Awe are on the battlefield, they’ll each make the other one 1/1.
10/1/2009
Godhead of Awe’s ability overwrites other effects that set a creature’s power and toughness to specific values only if those effects existed before the Godhead entered the battlefield. It will not overwrite effects that modify power or toughness (whether from a static ability, counters, or a resolved spell or ability), nor will it overwrite effects that set power and toughness which come into existence after the Godhead enters the battlefield. Effects that switch the creature’s power and toughness are always applied after any other power or toughness changing effects, including that of the Godhead.
Decktips