Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Heartmender

Serie: Shadowmoor (SHM)

Rarity: Rare Shadowmoor Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Shadowmoor
 -
0,75
 -
9,95
Heartmender | Shadowmoor

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
27-11-2010 00:01:00

Zo staat het wel op de kaart ja

26-11-2010 23:35:00

Begrijp ik nou goed, dat als deze dood gaat, hij terugkomt met een -1/-1 counter, en die counter verdwijnt meteen weer de eerstvolgende beurt? Kek!

Joen (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-11-2010 18:28:00

Er is een pol 'welke kaart heeft de lelijkste art'.. Maar deze staat er niet bij! XD Ik wilde deze aanklikken.. =(

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-10-2010 11:15:00

De Elementals van Lorwyn zien er allemaal wat mafjes uit smile

18-10-2010 00:19:00

Is dit nu de bekende Noord-Timboektaanse Baviaanzwijnspinslangworm? Of wat is het eigenlijk?

16-8-2010 14:31:00

Altijd leuk in combinatie met Harbinger of Night

1-7-2010 18:23:00

Ahh, jezelf al verbeterd... >_>

1-7-2010 18:23:00

Wilt-Leaf Liege geeft ook +2/+2 aan Heartmender, en is dus 4/4. Je krijgt 4 3/3'tjes voor 3 mana. En Heartmender komt ook nog terug als een 3/3. (dus 5 3/3'tjes, waarvan er eentje straks gewoon weer 4/4 wordt.)

1-7-2010 18:21:00

Oh wacht, foutje het worden er 4 natuurlijk. Dat maakt het beter.

Maar eigenlijk voornamelijk omdat de dubbele +/+ers uit dit blok en deze kaart zo goed zijn in drafts en casual play.

1-7-2010 18:20:00

2 3/3's voor 3 valt nog wel mee...

Feit blijft dat deze kaart echter keihard is in shadowmoor drafts.

Oracle

Creature - Elemental 2 / 2

At the beginning of your upkeep, remove a -1/-1 counter from each creature you control.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.

6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.

6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.

6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.

6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.

6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.

6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.

Decktips