Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shadowmoor (SHM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Friday Night Magic | 2,50 | |||
Modern Masters | 0,30 | 2,95 | ||
Shadowmoor | 0,40 | 2,95 | ||
Ultimate Masters | 1,00 | 0,80 |
Prijs:
€ 0,40
FOIL
€ 2,95
4
Omdat de abilities van Ashenmoor Liege static zijn, gelden ze vanaf het allereerste moment dat Murderous Redcap binnen de battlefield is. Hij is dus nooit met power 2 op de battlefield geweest, maar vanaf het allereerste moment met power 4.
Verder wordt pas tijdens het resolven van de ETB-trigger van Murderous Redcap gecontroleerd wat zijn power is en hoeveel damage hij dus doet.
Een vraag die voortborduurt op enkele reacties hieronder...
Stel ik cast Murderous Redcap en ik heb een Ashenmoor Liege liggen, dealt Redcap dan 4 damage of toch 'gewoon' 2?
Dat mag inderdaad helaas niet. Zijn color identity is rood/zwart, dus dat mag niet in een wit/zwart Commander deck.
kun je deze kaart gevruiken in een wit zwart commander deck of is dat verboden?
juist
dankje
Je moet kijken wanneer de trigger af gaat.
De +3/+3 en de schade trigger zijn beide enter-the-battlefield triggers en gaan dus op hetzelfde moment af. En dus kun je ze stacken.
De Persist-trigger gaat af als hij doodgaat. Tijdens het resolven van die trigger, gaat de enter-the-battlefield trigger pas af.
ik begrijp dat het afhankelijk is van de vraag hoe je de triggers stackt
mijn vraag is eigenlijk in hoeverre je die keuze hebt
ik neem aan dat je sowieso kan kiezen hoe je stackt als je hem cast... dan ga je natuurlijk voor de 5 damage (waarom liever 2 dan 5?)
ik had gehoopt dat je kan kiezen met de persist om eerst +3/+3 te geven, vervolgens schade te doen en dan pas de -1/-1 counter te geven (maar ik begrijp uit je reactie dat ik die keuze niet heb)
Hangt ervan af hoe je de triggers stackt.
Tweede keer is overigens 4 damage (door de Persist).
klopt dit?
Primal Forcemage
als je hem cast doet het 5 damage
als hij vervolgens persist doet het nogmaals 5 damage
Edit: te laat en ik las het verkeerd.
Twee keer ja. Hij doet pas schade tijdens het resolven van de trigger en controleert dan hoeveel en of hij al dan niet infect en zo heeft.
In het laatste geval krijg je (o.b.v. last-known information) nog wel 2 gewone schade. De Tainted Strike fizzlet dan, maar de trigger gaat nog wel door.
Als ik deze kaart speel en ik assign zijn damage op een speler, en iemand speelt een Tainted Strike erop, krijgt de betreffende speler dan 3 poison counters? En mocht deze combinatie kunnen. kan dan iemand als reactie op de tainted strike dan een Lightning Bolt spelen op murderous redcap zodat hij geen 3 poison counters krijgt?
Maar oma, wat hebt u grote ogen!
De eerste keer 2 damage.
De tweede keer 1 damage.
Dit komt omdat hij de tweede keer met een -1/1 counter in het spel komt, waardoor het dus een 1/1 is.
Geeft deze als hij terugkomt in het spel 1 of 2 damage?
Creature - Goblin Assassin 2 / 2
When Murderous Redcap enters the battlefield, it deals damage equal to its power to any target.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2008
Murderous Redcap’s power is checked at the time the ability resolves. If it’s left the battlefield by then, its last known information is used.
6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.
6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.
6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.
6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.
6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.
6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.
6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.
Decktips