Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shadowmoor (SHM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2014 | 0,75 | |||
Divine vs Demonic | 0,75 | |||
Shadowmoor | 0,75 | 24,95 |
Prijs:
€ 0,75
FOIL
€ 24,95
Andere versie wel op voorraad.
En in dat geval zou je ook de Disk terug in je hand krijgen: het effect van de Disk resolvet volledig, waardoor de Shepherd dood gaat. Haar Persist ability triggert, resolvet, haalt haar terug en dan pas triggert haar ETB ability. Je kunt dus zelfs in reactie daarop nog creatures of artifacts sacrificen en ze terugkrijgen!
Als je dat zou willen dan zou je Nevinyrral’s Disk kunnen nemen.
Alleen kaarten die vanuit de battlefield je graveyard ingingen worden teruggehaald. Instants en Sorceries komen niet op de battlefield (maar gaan rechtstreeks van stack naar graveyard) en worden daarom niet teruggehaald door Twilight Shepherd.
Ik heb deze kaart in mijn engelen EDH deck en ik vind hem nog steeds geweldig. Ik heb wel een vraagje:
Wanneer Twilight Spepherd in het spel ligt (zonder -1/-1 counter) en ik speel een boardwipe, bv Akroma's Vengeance, dan triggered Persist en komen door Twilight's ability alle kaarten die deze beurt naar mijn graveyard gingen terug in mijn hand. Maar komt dan ook de boardwipe spell zelf weer terug in mijn hand? Of belandt deze als laatste alsnog in me graveyard?
Ik speel haar nu in combinatie met Daily Regimen, Ashnod’s Transmogrant of Angelic Renewal in mijn Angel Tribe deck.
(Tribe formaat: 90 kaarten, met alles 1x, met creatures van slechts 1 type, creatures en andere tribe kaarten mogen wel 4x)
Als de angel een -1/-1 counter heeft, speel je de Regimen of de Transmogrant. Wanneer nodig*, zet je er een counter op, en sac je de angel aan High Market, Phyrexian Tower, (of een andere sac outlet).
*nodig = er gaat iets naar de grave dat je graag terug wilt hebben: (combat, Mindslaver, Nevinyrral’s Disk)
@Xander: Klopt, had ik laatst nog een discussie over met iemand. Die wist ook nog niet van die nieuwe regel.
Overigens biedt die verandering wel nieuwe mogelijkheden.
@JesseLaurens: Dat is inderdaad een tijdje terug veranderd. Nu heffen +1/+1 en -1/-1 counters elkaar op. Eerst was dat niet zo.
Angel en foil. Duidelijk toch?
Clarify absurde foil prijs pl0x?
Kan me niet herinneren dat dit nu zo'n populaire Angel of veel gespeelde Angel was. :/
ok bedankt!
ik had namelijk iets bedacht, maar toen zei iemand dat het beest gewoon van allebei 1 heeft :/ maar ik dacht idd dat ze elkaar opheffen
Ja, en Ja.
+1/+1 en -1/-1 counters halen elkaar weg. Daarna heeft Twilight Shepherd geen -1/-1 counter meer, en is persisten weer mogelijk.
*Note: Dit geldt alleen voor +1/+1 en -1/-1 counters. Als iets bijvoorbeeld een +2/+2 counter en 2 -1/-1 counters heeft blijven ze gewoon liggen.
121.3. If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it as a state-based action, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it. See rule 704.
Als dit beestje dood gaat en hij komt terug met -1/-1, als je hem dan een +1/+1 counter geeft met iets... heffen die elkaar dan op en kan de persist ability nog een keer getriggert worden ?
Alleen kaarten die vanuit het spel in de graveyard komen, komen terug (dat kunnen dus alleen permanents zijn, nooit instants en sorceries).
@erwin Lijkt me wel toch ?
Ik zou Second Sunriseniet zo gauw met Relic of Progenitus spelen hoor... die exiled ook gewoon jouw graveyard. Een Nihil Spellbomb bijv. werkt wel, in 1 vs 1.
Creature - Angel 5 / 5
Flying, vigilance
When Twilight Shepherd enters the battlefield, return to your hand all cards in your graveyard that were put there from the battlefield this turn.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.
6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.
6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.
6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.
6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.
6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.
6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.
Decktips