Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ah, ok. Ik dacht dat je bedoelde dat hij elke keer met een +1/+1 en een -1/-1 counter terug zou komen.
Ja, dat was wat ik bedoelde, zal ik het niet goed verwoord hebben, sorry
Hij is dan wel redelijk onsterfelijk, maar niet om die reden. Als hij dood gaat zonder counters gaan Undying en Persist allebei op de stack in een volgorde die je zelf bepaalt. Stel dat je Persist eerst op de stack legt en dan Undying. De Undying trigger resolvet en brengt het beest terug met een +1/+1 counter, maar de Persist trigger heeft dan niets meer om terug te halen en doet dus ook niets.
De volgende keer dat het beest doodgaat triggert Undying niet meer aangezien hij al een +1/+1 counter heeft, maar Persist nog wel. Zo kun je dus om en om Persist en Undying gebruiken om hem elke keer terug te krijgen, de ene keer met +1/+1 en de andere keer met -1/-1.
Als een kaart Undying heeft, en je geeft hem Persist, is hij dan dubbel onsterfelijk? Want je legt er met undying een +1/+1 counter op, en dan met Persist een -1/-1 counter die elkaar dan opheffen en kan je undying opnieuw proccen?
Artifact Creature - Scarecrow 3 / 3
2: Target white creature gains persist until end of turn. (When it dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/1/2008
If a nontoken creature that gains persist this way is put into a graveyard, that card will be returned to the battlefield with a -1/-1 counter on it. However, because it’s a new object with no relation to its previous existence, that permanent will not have persist.
8/1/2008
If a creature has multiple instances of persist, the result is largely the same as having just one instance of persist. When the creature is put into a graveyard, each persist ability will trigger. The first one to resolve will return the creature to the battlefield with a -1/-1 counter on it. The rest will do nothing.
6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.
6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.
6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.
6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.
6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.
6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.
6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.
Decktips