Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Eventide (EVE)
Serie | Normaal | Foil | ||
Eventide | 3,50 | 18,95 | ||
Modern Masters 2015 | 3,50 | 14,95 |
Prijs:
€ 3,50
FOIL
€ 18,95
Hij geeft zichzelf geen bonus. Er staat "other ... creatures".
kon niet vinden of deze vraag al gesteld is maar wil het even weten voor de zekerheid.
Geeft deze zich zelf nu ook +2/+2 of enkel +1/+1?
Ja, dat kan. Je moet de twee triggered abilities op de goede manier op de stack leggen.
Je legt eerst de ability van Lord of the Pit en dan die van Creakwood Liege op de stack. Dan ziet de stack er zo uit:
TOP
Creakwood Liege triggered ability
Lord of the Pit triggered ability
BOTTOM
Dan resolvet de ability van Creakwood Liege als eerste, en kan je daarna het token sacrificen voor de ability van Lord of the Pit.
Stel ik heb deze liggen en speel Lord of the Pit.
Kan ik dan tijdens mijn volgende upkeep eerst een Token in het spel brengen en die meteen saccen aan Lord of the Pit of gaat de Lord's ability al af voor dat mijn Token op tafel ligt?
Ok, bedankt voor de info!
@ElGargamel: Een klein beetje achtergrondinfo: Een static ability (zoals die van Creakwood Liege die +1/+1 geven) geldt vanaf het allereerste moment dat het betreffende creature binnen de lijnen van de battlefield is. Er is dus simpelweg geen enkel moment dat die tokens 1/1 (kunnen) zijn.
Oh! Dat valt nou tegen.
Nee, tokens komen als 3/3 creatures in play
5/1/2009 Sigil Captain's ability has an "intervening 'if' clause." That means the ability won't trigger at all unless the creature that enters the battlefield under your control is 1/1, and the ability will do nothing unless that creature is still 1/1 at the time the ability resolves.
5/1/2009 Sigil Captain's ability checks a creature's initial power and toughness upon being put on the battlefield, so it will take into account counters that it enters the battlefield with and static abilities that may give it a continuous power boost once it's on the battlefield (such as the one on Glorious Anthem). After the creature is already on the battlefield, changing its power and toughness to 1/1 with a spell, activated ability, or triggered ability won't allow this ability to trigger; it's too late by then.
Nee en nee dus.
Had t al gevonden Reg, maar t klopt indd
Triggert de ability van Sigil Captain dan nog als er bijvoorbeeld 1/1 saproling tokens of 1/1 wurm creature tokens (die door deze liege worden geproduceerd) into play komen?
Ik zou denken van wel omdat de ability van Sigil Captain zegt dat als 1/1 saproling tokens into play komen er 2 counters op komen. En deze Liege geeft ze pas +1/+1 (of +2/+2 voor de groen-zwarte worm tokens) als ze reeds onder mijn controle op de battlefield liggen.
owke chilling
Judge in opleiding
Maar antwoord 4 kwam van een rules guru/judge, dus nu weet je het helemaal zeker
*Facepalm*
4?
Jup, de tokens zijn groen.
Creature - Horror 2 / 2
Other black creatures you control get +1/+1.
Other green creatures you control get +1/+1.
At the beginning of your upkeep, you may create a 1/1 black and green Worm creature token.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/1/2008
The abilities are separate and cumulative. If another creature you control is both of the listed colors, it will get a total of +2/+2.
8/1/2008
Since the token is black and green, it will get +2/+2 from Creakwood Liege as long as the Liege is on the battlefield.
Decktips