Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Eventide (EVE)
Serie | Normaal | Foil | ||
Eventide | 8,95 | 39,95 | ||
Modern Masters | 7,95 | 19,95 | ||
Ultimate Masters | 7,95 | 8,30 |
Prijs:
€ 8,95
FOIL
€ 39,95
Is deze inmiddels niet gezakt?
Modern Kiki pod speelt deze 1 main en soms 1 sideboard. is goed tegen scapeshift bvb
Weet ik niet, maar als je denkt waarom staat ze überhaupt hoog? Speel er eens mee, ze heeft bij ons niet voor niets de bijnaam: Glen Ellendig. Maar kijk ffies de modern decks van het laatste toernooi, vaak kan je daar een antwoord vinden.
Waardoor is deze kaart zo gestegen?
Ok, bedankt
ja die ziet hem het spel inkomen als 1/1
Stel: deze komt terug met Persist en ik heb een Sigil Captain liggen. Ziet die haar als een 1/1?
Okay, bedankt. Zoiets dacht ik al.
Maar toch even checken.
Nee, tokens verdwijnen (cease to exist) zodra ze in een andere zone zijn dan the battlefield. Ze 'raken' die zone wel, dus de persist trigger triggered wel, maar dan is je token weg zodra SBE worden gechecked. (Wat gebeurt voor het token terug kan keren dus.)
Ik heb een vraag over deze kaart.
Stel, ik maak er een kopie van met bijvoorbeeld Spitting Image
Als de token dan doodgaat, komt hij dan terug met een -1/-1 counter?
Ah! Dan had ik niet alleen bij Exile moeten kijken maar dus ook bij het algemene stuk over Zones.
Mijn fout!
Maar waarom is hij alles dan vergeten? Zo gauw hij 1 zonegrens over gaat, lijdt hij al aan geheugenverlies. Dus een enkeltje battlefield -> exile zone en alles is er al vanaf.
De relevante regel:
CR 4. Zones
400. General
400.7. An object that moves from one zone to another becomes a new object with no memory of, or relation to, its previous existence. (...)
Oké, ik ben IDW… Jullie zeggen: als een kaart 'exiled' wordt valt alles er af.
Het is niet dat ik dit niet geloof, het is alleen dat ik dit nergens kan vinden in de regels... Heb net bij zowel de grote M10 rule changes (toen Exile geïntroduceerd werd) als in the Rulebook gekeken maar nergens staat dat alles van een kaart af valt wanneer deze wordt "exiled".
Er staat wel dat als een kaart terug komt hij alles vergeet, en er dus geen counters op liggen, maar ik kan nergens vinden dat deze counters verdwijnen op het moment dat je een kaar "exiled"
Ja, inderdaad, als een kaart de battlefield in komt, ziet het spel die als een compleet nieuw object. Er wordt geen enkele link gelegd met het feit dat een soortgelijk creature heel toevallig in een eerder stadium de battlefield verlaten heeft.
En wat Michiel zegt, bij het verlaten van de battlefield valt alles er al vanaf.
Ja, Hij komt als nieuwe Archmage in het spel, counters verdwijnen als een beestje het spel verlaat.
Creature - Faerie Wizard 2 / 2
Flying
U, Sacrifice Glen Elendra Archmage: Counter target noncreature spell.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.
6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.
6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.
6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.
6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.
6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.
6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.
Decktips