Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shards of Alara (ALA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Shards of Alara | 0,15 | 0,50 |
Nee.
Het enige moment dat de trigger van Mighty Emergence af zou kunnen gaan, is op hetzelfde moment dat de trigger van Reverent Hunter af gaat (en dan is hij 1/1). Op dat moment checkt hij. Daarna ben je het moment van triggeren voorbij, dus is het niet relevant of het creature dan sterker wordt.
Even een vraagje. Ik heb een Mighty Emergence in het spel liggen, een Arbor Colossus en speel dan een Reverent Hunter. Mijn devotion wanneer die laatste in het spel komt is 5, dus krijgt de hunter er 5 counters bij. Mag ik daarna dan nog eens 2 counters erop leggen van Mighty Emergence aangezien ie op dat moment een power groter dan 5 heeft?
Dat is precies waar ik al bang voor was. Toch bedankt!
Triggered abilities zijn (in dit soort gevallen) nooit snel genoeg.
Want als de trigger op de stack is gegaan, krijg je weer een rondje priority waarbij allereerst state-based actions gecheckt worden.
Tegen de tijd dat de trigger daadwerkelijk eens gaat resolven, zijn in de tussentijd state-based actions al een keer of wat gecheckt.
Is de Mighty Emergence ook snel genoeg om een Force of Savagery te redden?
Dan is de Force of Savagery namelijk al in het spel gekomen, dus worden dan eerst SBE gecheckt (wat de dood van de force zou betekenen), of is de Mighty Emergence stiekem toch snel genoeg?
Thanks!
Klopt, als het creature daarmee sterk genoeg wordt.
Maar Amplify is inderdaad een static ability/replacement effect die invloed heeft op hoe het creature de battlefield binnenkomt.
Amplify X betekent "As this creature comes into play, put X +1/+1 counters on it for each Y you reveal from your hand."
Het werkt dan dus ook bij "Amplify"
Allereerst bedankt voor de snelle reactie!
In het vervolg zal ik mijn posts gewoon in het nederlands doen.
That works. Mighty Emergence sees a 6/5 (2/1 , +1/+1 from own ability, +3/+3 from knights ability) enter the battefield and triggers to give it an additional +2/+2.
10/1/2008 The ability checks that creature's power only once: when that creature enters the battlefield. ->The trigger checks a creature's initial power upon being put on the battlefield, so it will take into account counters that it enters the battlefield with and static abilities that may give it a continuous power boost once it's on the battlefield (such as the one on Glorious Anthem). <- (2d half of ruling deleted for irrelevance)
Dit forum is nederlands en hier word normaal gesproken ook gewoon nederlands gesproken.
Maar goed; met een Knight of new Alara in play krijgt zo'n Blade +4/+4 (+3/+3 van de Knight en +1/+1 van zichzelf) zodat de Blade in play komt als een 6-power creature en daarmee triggert de ability van deze kaart.
Ik zou zeggen van wel, het wezen is, zodra het de battlefield opkomt, een 5/5. Er vinden geen triggered abilities of wat dan ook plaats om hem die 5/5 te maken. (niks dat de stack gebruikt dus).
Can I put 2 counters on my Naya Hushblade when a {= knight of new alara} is in play?
The knight would give the hushblase +3/+3 (for its colors) making it a 5/5
Enchantment
Whenever a creature with power 5 or greater enters the battlefield under your control, you may put two +1/+1 counters on it.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2008
The ability checks that creature’s power only once: when that creature enters the battlefield. The trigger checks a creature’s initial power upon being put on the battlefield, so it will take into account counters that it enters the battlefield with and static abilities that may give it a continuous power boost once it’s on the battlefield (such as the one on Glorious Anthem). After the creature is already on the battlefield, boosting its power with a spell (such as Giant Growth), activated ability, or triggered ability won’t allow this ability to trigger; it’s too late by then. Once the ability triggers, it will resolve no matter what the creature’s power may become while the ability is on the stack.
Decktips