Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shards of Alara (ALA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2017 | 4,95 | |||
Planechase 2012 | 4,95 | |||
Planechase Anthology | 4,95 | |||
Shards of Alara | 1,25 | 6,95 |
Dat werkt helaas niet. Saskia the Unyieldings effect veroorzaakt alleen damage, geen combat damage. Quietus Spike zal er dus niets mee doen. (Dat moet ook wel; Als Saskia's effect wel combat damage zou veroorzaken zou het infinite gaan omdat het dan op zichzelf zou triggeren).
Of het effect van Master of Cruelties op beide spelers van kracht is wanneer je damage doet met deze demon met Saskia the Unyielding in het veld? (aangezien het effect enigzins hetzelfde is als Quietus Spike)
Dan zou het volgende mogelijk zijn:
1. Saskia the Unyielding in het veld.
2. Val aan met Kaalia of the Vast + haste met Master of Cruelties
Resultaat 2 tegenstanders naar 1 leven of met Quietus Spike de helft. Voordeel van de equipment is dat je ten aller tijden met meer creatures kan aanvallen.
Wil je weten of Quietus Spike z'n effect afgaat als Master of Cruelties alleen afgaat, of wil je weten of Master of Cruelties z'n effect ook triggered op andere spelers als je Saskia the Unyielding op het veld hebt?
Nu blijf ik malen, deze uitkomst geldt dan ook voor Master of Cruelties. Je valt hierbij dan 1 speler aan. Klopt deze redenering?
Bedankt voor de snelle reactie.
Duidelijk antwoord!
Ik heb even de linkjes gefixt.
Zeker geen domme vraag, juist heel terecht! Maar de ability van Quietus Spike vernoemt zelf "combat damage", dus het triggert ook enkel daarop. De ability van Saskia doet ook damage maar dat is geen combat damage en zal de Spike ook niet triggeren.
ps. als je een '='-teken zet, dan krijg je de kaartlink: {=kaart}.
Misschien een domme vraag maar...
Wanneer je combat damage doet met Saskia the Unyielding in het veld, heeft Quietus Spike dan effect op op beide tegenstanders? Of is het enkel de combat damage?
Bedankt Bob. Heb een jaar niet kunnen slapen omdat ik de post van Rob S. niet begreep. Welk een verheldering, eindelijk zal welverdiende rust mij ten goede komen.
Apply water to burned area.
Nuttig. Die spelfout was gemaakt voordat grammar-nazi's cool waren. Gelukkig zijn er mensen die die zich verplicht voelen een prima leesbare, duidelijke post bijna een jaar later te rectificeren.
Bedankt!
Ik kan het niet laten om een hele dikke necro-grammar-nazi uit te hangen: combat
Trigger 1 komt na de first strike damage.
Trigger 2 met de normale combad damage.
Stel je tegenstander staat op 20, deze zit op een 1/1 beest met double strike.
20 - 1 (first strike combad damage) = tegenstander op 19.
Trigger gaat af.
19/2 = 9,5 = 10 levens er af. Tegenstander op 9.
9 - 1 (normale combad damage) = tegenstander op 8.
Trigger gaat af.
8/2 = 4 levens er af. Tegenstander staat op 4.
Dat is dus in de "combad damage step" van de "combad phase".
wat gebeurt er precies als een creature met duble strike ongeblocked schade mag doen terwijl Quietus Spike ge-equipped is?
in ieder geval gaat de trigger twee keer af maar wanneer?
True. Ik was wat kort af omdat het laat was.
Artifact - Equipment
Equipped creature has deathtouch.
Whenever equipped creature deals combat damage to a player, that player loses half their life, rounded up.
Equip 3
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2008
That player loses half their life after combat damage has been subtracted from the player’s life total. The amount of life the player loses is determined as the triggered ability resolves.
10/1/2008
If multiple Quietus Spikes trigger at the same time, that player loses half their life when the first ability resolves, then loses half of the remainder when the next ability resolves, and so on. The player does not lose the same amount each time.
6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, after combat damage is dealt, Quietus Spike looks at that player’s life total (which is the same as the team’s life total) when determining how much life the team will lose, which basically means the team’s life total is halved. Here’s an example of the math: The team has 19 life, so the player has 19 life. Quietus Spike causes the team to lose 10 life (19 divided by 2, rounded up). The team’s life total becomes 9 (19 minus 10).
Decktips