Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shards of Alara (ALA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Shards of Alara | 2,50 | 6,95 |
Prijs:
€ 2,50
FOIL
€ 6,95
Ja dacht meer aan Stitch Together of Exhume
Ja, maar let wel dat Sedris ZELF geen unearth heeft, dus NIET zichzelf kan unearthen.
maar heb antwoord op mijn vraag denk dat er wel een deckje omheen gebouwd kan worden.
Ik heb het ook even aan Cranial Insertion van MTGS gevraagd
Ah, dat zou ook heel goed kunnen. Ik dacht dat het exilen meer aan het creature vast zat, want dan zou hij geen end step meemaken waardoor de ability blijft bestaan. Maar ik geloof jouw uitleg ook zo
Ik ben redelijk zeker dat ze wel veilig zijn (en dus niet alsnog in de volgende end step weggaan).
De 'exile at next end step' hoort bij het activeren van de unearth ability, en is geen ability die aan het creature gegeven wordt. De ability triggered in de next end step (jouw end step) 1x of er nog iemand exiled moet worden, vindt niets en gaat daarna met pensioen.
702.81. Unearth
702.81a Unearth is an activated ability that functions while the card with unearth is in a graveyard. "Unearth [cost]" means "[Cost]: Return this card from your graveyard to the battlefield. It gains
haste. Exile it at the beginning of the next end step. If it would leave the battlefield, exile it instead of putting it anywhere else. Activate this ability only any time you could cast a sorcery."
hmm goeie. dat werkt wel ja.
Oh boy...phasing
Nou, als ze combat niet overleven zijn ze exiled. Als ze combat wel overleven worden ze uitgephased aan het einde van combat, wat betekent dat je ze niet hoeft te exilen at end of turn.
Wanneer ze terugkomen gaan ze - en hier ga ik wat aannemen - alsnog dood aan het begin van de volgende end step (omdat ze er nog geen meegemaakt hebben) of als hij de battlefield verlaat (omdat het nog steeds hetzelfde creature is).
Maar dit bovenstaande weet ik niet zeker, want alle tijdelijke effecten houden wel op met bestaan...maar ik weet niet of dit voor unearth geldt en de CompRules site is down momenteel, dus ik kan de exacte regels voor Phasing niet opzoeken.
Kun je ze dan niet allemaal redden door met Teferi’s Veil te spelen?
Je kunt inderdaad onder Unearth vandaan cheaten door het ge-unearthe creature tijdelijk te exilen. Omdat hij dan toch al exiled wordt, vind unearth het helemaal goed en als je ability hem weer terug laat keren, weet unearth niet meer dat het hetzelfde creature was. Helaas kun je Ghostway niet spelen in een EDH Sedris deck
Let er wel even op dat hij zichzelf (als hij dus in de graveyard ligt) geen unearth geeft, want dit werkt alleen als je Sedris op de battlefield hebt.
danku ;P
Hij word removed door Ghostway, aan het einde van de beurt komt hij terug, als een nieuw object, dus wordt hij daarna niet opnieuw removed door de unearth.
oke vraagje ik discard Sedris, the Traitor King, vervolgens komt hij met unearth terug, kan ik hem dan in play houden met Ghostway?
Zit namelijk te twijfelen wat er dan gebeurt?
1.komt hij weer terug en word alsnog geremoved,
2.of fizzelt die remove abillitie dan?
3.of komt hij na die remove trigger pas terug
(3 lijkt mij niet want ghostway wordt pas na unearth ab. gespeeld)
En nog iets als ik bijv. sedris pas een beurt later terug krijg uit de removal zone.
omg ik bedenk me net dat deze + Sneak Attack wel goed zou werken al m'n dikke creature nog maar een keer op de tegenstander afvuren
Legendary Creature - Zombie Warrior 5 / 5
Each creature card in your graveyard has unearth 2B. (2B: Return the card to the battlefield. The creature gains haste. Exile it at the beginning of the next end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2008
If you activate a card’s unearth ability but that card is removed from your graveyard before the ability resolves, that unearth ability will resolve and do nothing.
10/1/2008
Activating a creature card’s unearth ability isn’t the same as casting the creature card. The unearth ability is put on the stack, but the creature card is not. Spells and abilities that interact with activated abilities (such as Stifle) will interact with unearth, but spells and abilities that interact with spells (such as Remove Soul) will not.
10/1/2008
At the beginning of the end step, a creature returned to the battlefield with unearth is exiled. This is a delayed triggered ability, and it can be countered by effects such as Stifle or Voidslime that counter triggered abilities. If the ability is countered, the creature will stay on the battlefield and the delayed trigger won’t trigger again. However, the replacement effect will still exile the creature when it eventually leaves the battlefield.
10/1/2008
Unearth grants haste to the creature that’s returned to the battlefield. However, neither of the “exile” abilities is granted to that creature. If that creature loses all its abilities, it will still be exiled at the beginning of the end step, and if it would leave the battlefield, it is still exiled instead.
10/1/2008
If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it’s exiled instead - unless the spell or ability that’s causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it.
10/1/2008
Despite the appearance of the reminder text, the unearth abilities that Sedris grants are activated abilities of each individual creature card in your graveyard. They’re not activated abilities of Sedris.
10/1/2008
Sedris may cause a creature card in your graveyard to have multiple unearth abilities. (For example, a Fatestitcher in your graveyard would have unearth U and unearth 2B.) You may activate either of those abilities.
Decktips