Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Vengevine

Serie: Ultimate Box Toppers (MS4)

Rarity: Special Ultimate Box Toppers Special

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
8,95
 -
14,95
Promo Overig
 1
17,95    
World Magic Cup Qualifiers promo
Rise of the Eldrazi
 3
12,95
 1
29,95
Ultimate Box Toppers
 -
29,95    
Ultimate Masters
 -
12,95
 -
17,75
Vengevine | Ultimate Box Toppers

Prijs:

€ 29,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-4-2010 00:06:00

@Legend:
Als je mij eerdere response had gelezen had je al gezien dat ik het erbij neer gelegd. Ik respecteer jouw mening, we hoeven niet allemaal hetzelfde te denken of het altijd met elkaar eens te zijn. Jij denk zo, en ik denk zus. Lijkt mij prima toch?

Denk BTW dat deze aan het Lotus Cobra Syndrome gaat lijden.

20-4-2010

@GH

Jep, Wall of denial kan hem blocken heb je 100% gelijk in. Hoeveel creatures kan een wall of denial nog meer blocken? Volgens mij is dat ongeveer wel 90% van alle speelbare creatures.

Een beetje realistisch hea. Ik bedoel natuurlijk dat een bloodghast al geen probleem meer is als je een creature met toughness >2 hebt liggen. Wat vrij gemakkelijk voor elkaar is. Voor deze kaart heb je een creature met toughness >4 nodig. Dat is een wereld van verschil, vooral in standaard. Daarom zal je deze veel sneller 1 op 1 traden met een ander creature of removal-kaart. Als je deze dan 1x terughaalt ben je al dik in het voordeel.

maarja, de discussie heeft nu lang genoeg geduurd en genoeg ruimte ingenomen. Ik stel voor dat je nog een keer op me reageert en dan houden we erover op

19-4-2010 23:54:00


En een Near-Death Experience is geen Mythic... (als er 1 kaart die status verdient...)

19-4-2010 23:15:00

Dat hebben ze nooit beloofd. Ze hadden alleen beloofd dat power kaarten niet automatisch mythic zouden worden.

Ik kan op zich nog leven met krachtige mythics, zolang ze maar echt mythic zijn*. Het is bijvoorbeeld vervelend dat Jace absurd goed en mythic is, maar hij verdient de mythic status wel. Vengevine heeft echter niets om mythicheid te rechtvaardigen.

*Dit gaat alleen over het acceptabel zijn van mythic rarity. Van mij mag het powerlevel nog steeds omlaag.

19-4-2010 23:01:00

Ik denk dat we ong tzelfde bedoelen, maar t anders verwoorden..
Mythics vind ik zeker niet alleen casual, integendeel..

Maar t was beloofd dat t kaarten zouden zijn die niet perse gespeeld moeten worden omdat ze sterk zijn (dan anderen) maar als je naar sommige powerlevels kijkt, lijkt t dus wel zo..

19-4-2010 22:42:00

Je interpreteert de mythic policy volgens mij verkeerd. Mythics zouden de epische/speciale dingen worden. Jij lijkt dit te zien als 'mythics zijn casual kaarten', maar dat hoeft niet.

Planeswalkers zijn duidelijk speciaal, dus verdienen ze mythic status. Dat ze ook nog eens zo absurd goed worden is vervelend, maar geen probleem van het mythic. Van de 12 mythics op die pagina zijn er 8 zonder twijfel mythic waard. Voor cobra kan ook nog iets gezegd worden.

Het wordt alleen vervelend als kaarten mythic worden puur op kaartsterkte, zoals hier het geval lijkt. Zeker als ze ook nog eens legendary's als Tuk-Tuk geen mythic maken omdat ze te zwak zijn.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2010 22:37:00

@Legend:
Wat is dat voor een lul verhaald? Ghast kan geblocked worden door een 0/3? Who cares!? Vegevine kan zeker niet geblocked worden door een Wall of Denial.

19-4-2010 22:32:00

Kleine correctie, niet de 'meesten', maar toch.

T komt t erop neer (imo) dat ze niet hun beloftes nakomen, zowel de feel als de chase-baarheid.

19-4-2010 22:23:00

Nu leg je de nadruk op 'vaak' te goed.. Ik zeg vaak 'te' goed.. Wezenlijk verschil..

Maar goed, check hier .. De enige reden dat er wat rares instaan komt door de fetches, en omdat t die landjes zijn, tellen ze 'niet echt mee'
Maar daar zie je dus dat top van standaard/begin mythics compleet gedomineerd wordt door de mythics, waarvan de meesten niet echt alleen casual zijn..

19-4-2010 22:20:00

@ GH

JA het kan zijn dat je blokkers hebt of removal. Dan krijg je niet de volle 7 damage. Maar dan ruil je ook niet 1 op 1. Het kost je dan ook een extra kaart.

Day of judgement is geen fijne removal tegen deze kaart omdat hij haste heeft. Daardoor zal hij altijd eerst hoeken voor 4. target-destruction is ook niet fijn want hij zou een keer terug kunnen komen. target-exilen op instant-speed is het enige wat een beetje werkt.

Hij is ook beter dan bloodghast naar mijn mening. Bloodghast is goed blokbaar met z'n 2 power. Dit ding absoluut niet. 4 power is gewoon teveel om fijn te kunnen blokken. bloodghast leg je stil met een 0/3. Deze is een stuk moeilijker

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2010 21:47:00

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Mythics zijn niet VAAK te goed. Kom op, de meeste mythics zijn onspeelbaar buiten casual. En het is logisch dat als een mythic speelbaar blijkt de prijs hoog wordt, omdat er domweg minder aanbod is.

Het enige dat ik jammer vind is dat kaarten mythic zijn die niet zo aanvoelen. Persoonlijk zal het me een worst zijn of een mythic speelbaar is of niet, hij moet alleen mythic 'voelen'.

19-4-2010 21:44:00

Inderdaad.

Dit waren niet de dingen waar ze ons mee zoet hielden toen ze t aankondigden..

Mythics zijn de kant op gegaan waar velen bang voor waren: zeldzamer dan zeldzaam en vaak 'te' goed en superchase rares..

Als ze meer geld willen verdienen, maak dan een paar extra goeie rares, maar niet rares die zoals mythics, nog minder voorkomen, dat is gewoon een naaistreek.

En die paar crapmyhtics die er zijn, helpen echt niet om dat gevoel te veranderen.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-4-2010 21:35:00

Daar ben ik het wel mee eens. Tuktuk the Explorer is veel meer Mythic dan deze bijvoorbeeld!

19-4-2010 21:28:00

Maar toch. Mythics zouden de specialere, epischer dingen zijn. Dit is een random elemental, niet iets mythics.

19-4-2010 21:19:00

Ze hebben nooit beweerd dat iedere mythic constructed unplayable zal zijn. Dus gegenen die dat wel zijn zijn natuurlijk flink wat duurder. Ze moeten ook geld blijven verdienen en boxen verkopen anders kunnen er geen nieuwe sets meer gedrukt worden, dus uiteindelijk hebben we er ook baat bij

Oracle

Creature - Elemental 4 / 3

Haste
Whenever you cast a spell, if it's the second creature spell you cast this turn, you may return Vengevine from your graveyard to the battlefield.

NederMagic FAQ

Vraag: Komt er een Komt er een Promo voor Vengevine?
Antwoord: Deze is bevestigd als promo voor de 2013 World Magic Cup Qualifier :

Vengevine


Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/7/2018
If you cast your second creature spell in a turn and Vengevine is in your graveyard, Vengevine’s second ability triggers and goes on the stack on top of that spell. The ability will resolve, allowing you to return Vengevine to the battlefield before the creature spell resolves. The ability resolves even if that creature spell is countered.

12/7/2018
Vengevine’s triggered ability works only if Vengevine is already in your graveyard as you finish casting your second creature spell in a turn and if it remains there until the ability resolves.

12/7/2018
Vengevine’s triggered ability checks the spells you cast over the course of the entire turn, not just the ones you cast while Vengevine is in your graveyard. For example, if you cast a creature spell, then Vengevine is put into your graveyard, then you cast another creature spell, Vengevine’s ability triggers.

12/7/2018
Vengevine’s ability triggers only for the second creature spell you cast in a turn. It won’t trigger for the third, fourth, or so on. It also doesn’t matter how many noncreature spells you cast in a turn; the ability counts only the creature spells.

Decktips