Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)
Serie | Normaal | Foil | ||
FtV Lore | 0,60 | |||
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL. | ||||
Rise of the Eldrazi | 0,50 | 1,00 |
Prijs:
€ 0,50
FOIL
€ 1,00
ah, dus als een ability de stack gebruikt kan ik er op reageren, en kan Spellskite hem targetten. dat is wel logisch ja.
Murmuring Bosk's ETB-ability is een static ability/replacement effect. Die gebruiken de stack niet, dus die kun je niet targeten. Het effect vervangt simpelweg wat er gebeurt als Murmuring Bosk de battlefield binnenkomt.
Murmuring Bosk's activated abilities zijn allebei mana abilities (zowel degene die groene mana maakt als degene die witte of zwarte mana maakt). Die gebruiken de stack ook niet, dus die kun je ook niet targeten.
De fetch ability van een fetchland gebruikt de stack wel, dus die zou je wel kunnen targeten.
Als ik de Nyx-Fleece Rams ability kan targetten, die zegt: YOU Gain 1 Life.
Waarom mag ik dan niet de Murmuring Bosk ability targetten, die zegt:
Deal 1 damage to YOU. of heeft het niks met 'you' te maken? zou ik wel Murmuring Bosk's ETB ability kunnen targetten? hoort de damage die ik pak van het landje bij een mana ability? (want die zijn anders toch?) zou ik bij het cracken van een fetchland van mijn tegenstander de ability kunnen proberen te redirecten naar Spellskite?
I don't know mannn
Maakt dat uit dan?
Hij zegt "target spell or ability", dus is elke spell of ability een legal target.
Vervolgens doet hij tijdens het resolven zoveel als mogelijk en dat is niks als de betreffende spell of ability geen targets heeft.
Maar de cost heb je al betaald, dus die twee levens (of blauwe mana) ben je kwijt.
Voor wat jij zegt, zou er iets in de trant van "target spell or ability that has one or more targets" moeten staan.
@Wackywong: Hoe wil je Spellskites activated ability activeren via Nyx-Fleece Ram als Nyx-Fleece Ram's triggered ability geen targets behoeft?
Enig idee hoeveel comments van mij van voor 2011 verwijderd zijn? Tussen 2006 en 2011 was ik in m'n topjaren.
N00bs!
Waar zie je dat terug?
EDIT: Mouse-over van je eigen naam. Tof.
Grappig, ik zie dat 1740 kaartcommentaren heb geleverd. Bij deze 1741.
Dan kan je (die beurt) niet winnen.
Near-Death Experience heeft een 'intervening if clause', (Het 'if you have exactly one life' gedeelte), en triggered alleen als je daadwerkelijk 1 leven hebt aan het begin van je upkeep. Dat heb je niet, dus triggered hij niet.
Je hebt met dat board ook geen mogelijkheden jezelf (op tijd) 1 te zetten, aangezien je jezelf hooguit van 3 naar 2 kan brengen met Murmuring Bosk.
Spellskite kan je helaas niet naar 1 brengen, omdat je zijn ability alleen mag activeren als er een spell of ability is om te targeten, en die zijn er niet. Murmuring Bosks ability is een mana ability en resolved voordat je hem kan targeten, en Nyx-Fleece Rams trigger gaat pas af in je upkeep, wanneer het te laat is om Near-Death Experience te triggeren.
--
Om het wel te redden zou je op 2 leven moeten staan (zodat Murmuring Bosks 1 damage je naar 1 brengt), of iemand zou een spell of ability moeten gebruiken. (Waarna je Spellskite X keer 2 leven kan voeren totdat je op 1 of 2 staat).
In dat geval zou Lightning Bolt je ook niet meer kunnen pakken. Je hebt Worship, dus die kan je enkel van 1 naar 1 brengen.
Eenmaal op 1 leven aan het begin van je turn zou Nyx-Fleece Ram het alleen kunnen verpesten als je dat zelf wil; Ram en Near-Death Experience triggeren beiden aan het begin van je upkeep. Jij controlt beide triggers, dus jij mag hun volgorde bepalen. Laat Ram eerst de stack op gaan, zodat near-death experience als eerste resolved en je wint voordat je van de perfecte 1 leven af gaat.
Tenzij jouw tegenstander zo onverstandig is om zijn Lightning Bolt te spelen kun je niet in jouw eerst volgende upkeep winnen.
Wat je wel kunt doen is de trigger van Nyx-Fleece Ram targeten met Spellskite zodat je naar 1 leven gaat (gebeurt verder niks). Tel dan die ene leven van de geit op zodat je op 2 levens staat. Tap de pijnland voor een schade zodat je de VOLGENDE upkeep wint.
Je kunt ook niet winnen als je op 4 levens staat.
Het is mijn tegenstanders turn hij heeft een Thundermaw Hellkite maar wil mij niet aanvallen om één of andere reden, hij zegt go! en heeft een Lightning Bolt in zijn hand met 1 untapped Mountain.
Ik sta op 3 levens end of turn, ik heb een board met Spellskite, Nyx-Fleece Ram, Worship, deze Near-Death Experience en 5 landjes waaronder 1 Murmuring Bosk, deze is untapped.
Obviously wil ik at the beginning of my upkeep op 1 leven staan, zodat ik de game win. kan dat? als ik op 4 levens stond end of opponent's turn. kan het dan ook? (met zelfde board)
kan lightning bolt mij nog pakken?
heel erg bedankt alvast! ik weet niet goed hoe alles werkt qua triggers enz, ik gain life, lose life of pay life, take dmg enz.
uiteraard is dit het Modern deck, ''Doran: A$$ Worship''
Angel’s Grace werkt hier ook leuk mee.
Aha, het is Emrakul, the Aeons Torn helemaal niet! Ik vroeg me af hoe het eindigde met Zendikar, dus ik Googlede wat en toen kwam ik bij dit artikel: hier Gideon dacht dat hij Emrakul niet aan kon, dus planeswalkde weg om hulp te vinden in Ravicna. De Eldrazi op de achtergrond is gewoon een random Eldrazimonster.
Zie de trailer van DotP 2012. Staat dit bijna letterlijk in, inclusief Gideon met z'n whiplash .
Enchantment
At the beginning of your upkeep, if you have exactly 1 life, you win the game.
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/15/2010
This ability has an “intervening ‘if’ clause.” That means (1) the ability triggers only if you have exactly 1 life as your upkeep begins, and (2) the ability does nothing if your life total is anything other than 1 by the time it resolves.
6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, anything that cares about your life total checks your team’s life total. You’ll win the game if your team has exactly 1 life.
Decktips