Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Modern Masters (MMA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Masters | 9,95 | 24,95 | ||
Time Spiral | 3,50 | 24,95 | ||
Time Spiral Remastered | 1,95 | 9,95 |
Prijs:
€ 9,95
FOIL
€ 24,95
Je gaat inderdaad dood, omdat de trigger bovenop de stack komt en dus zal resolven voordat Angel's Grace resolven. Hierdoor kom je op 0 leven en nog voordat je Angel's Grace gaat resolven worden de State-Based Effects gechecked en ga je dood.
Zie ook de reminder text van Angel's Grace. Je mag alleen geen spells casten of abilities activeren (behalve mana abilities).
Jep Triggered abilities gaan gewoon af, je krijgt de 2 dmg terwijl je angel's grace ligt te wachten tot ie mag resolven en sterft voordat ie de kans krijgt.
Nope. Angel's Grace's -> Split second voorkomt dat er op mag worden gereageerd
Ik heb 2 levens, er ligt een Eidolon of the Great Revel. Mijn tegenstander speelt een Lightning Bolt op mij.
Als ik dan in reactie daar Angel’s Grace speel, dan sterf ik door de eidolon?
Als je priority krijgt om iets te kunnen spelen, worden altijd EERST state-based actions gecheckt. Die zien dat je op 10 infect staat en dus heb je onherroepelijk verloren. Dus als je aan het begin van een beurt op verliezen staat, is er niks wat je daar tegen kunt doen.
Overigens is reageren op 10 infect ook een tikkeltje aan de late kant. Je moet wel reageren voordat je de schade krijgt (in combat op zijn laatst in de declare blockers step). Anders zijn de state-based actions je sowieso te snel af.
Stel: Ik heb deze met ischron scepter liggen en speel tegen infect.
Hij heeft me op 10 infect gezet en ik tap mijn scepter op reactie.
Ga ik dan dood in mijn upkeep of kan ik gewoon iedere keer nog overleven
als ik genoeg mana heb om iedere keer te tappen
Haha oja ! Helemaal niet aan gedacht.\
Op die manier kan je dus wel verliezen, ook al heeft de kaart split second.
@ toai
wat dacht je van Naturalize?
Deze op isochron scepter is win, gewoon wachten tot hij deckdood is ^^
Lol, ze hebben in de reminder text van split second een letter weggehaald.
Morphen gebruikt de stack niet.
Ging morphen nou over de stack of alleen de triggered ability die het veroorzaakt?
dankjewel voor de snelle reactie.
Ja, maar niet door een spell of activated ability.
Wel door triggered abilities van bijv Counterbalance of een geunmorphde Voidmage Apprentice.
Instant
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't cast spells or activate abilities that aren't mana abilities.)
You can't lose the game this turn and your opponents can't win the game this turn. Until end of turn, damage that would reduce your life total to less than 1 reduces it to 1 instead.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/25/2006
The last sentence applies only if your life total is being reduced by damage. Other effects or costs (such as “lose 1 life” or “pay 1 life”) can reduce your life total below 1 as normal.
9/25/2006
You can’t pay more life than you have.
9/25/2006
If your life total goes below 1, being dealt damage will not increase it back up to 1.
9/25/2006
After the effect wears off during the cleanup step, you’ll lose the game if your total is 0 or less (or you have ten or more poison counters).
9/25/2006
Angel’s Grace doesn’t prevent damage. It only changes the result of damage dealt to you. For example, a creature with lifelink that deals damage to you will still cause its controller to gain life, even if that damage would reduce your life total to less than 1.
6/7/2013
Players still get priority while a card with split second is on the stack.
6/7/2013
Split second doesn’t prevent players from activating mana abilities.
6/7/2013
Split second doesn’t prevent triggered abilities from triggering. If one does, its controller puts it on the stack and chooses targets for it, if any. Those abilities will resolve as normal.
6/7/2013
Split second doesn’t prevent players from performing special actions. Notably, players may turn face-down creatures face up while a spell with split second is on the stack.
6/7/2013
Casting a spell with split second won’t affect spells and abilities that are already on the stack.
6/7/2013
If the resolution of a triggered ability involves casting a spell, that spell can’t be cast if a spell with split second is on the stack.
Decktips