Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sneak Attack

Serie: Judge Gift (JDG)

Rarity: Rare Judge Gift Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
13,95
 -
19,95
Double Masters (BL)
 -
19,95
 -
34,95
Eternal Masters
 -
14,95
 -
59,95
Judge Gift
 4
24,95    
Urzas Saga
 -
24,95    
Sneak Attack | Judge Gift

 Op voorraad 

€ 24,95 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
6-7-2019 22:39:00

Kaart gelezen. Officiële rulings. Pagina'tje commentaar.
Oracle-text over 't hoofd gezien. Durr.

Thanks

6-7-2019 20:52:00

Correct. Zie ook de oracle text.

6-7-2019 20:40:00

Klopt het dat 'End of turn'-triggers triggeren aan het begin van de End Step? Als ik -in- de end step, dwz. na evt. EoT-triggers, Sneak Attack gebruik, sacrifice ik dat creature dan pas aan het einde van de vólgende beurt?

Js Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-12-2018 23:16:00

Dank!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-12-2018 23:02:00

1) Ja, qua timing en priority moet dat kunnen.

2) Klopt. Als een ability eenmaal op de stack ligt, zal die gewoon resolven, onafhankelijk van wat er met de bron van de ability gebeurt.

3) Als een speler doodgaat, verdwijnen al zijn permanents, spells en kaarten uit het spel.

Js Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-12-2018 22:31:00

Aha. Super bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik heb alleen nog een paar vraagjes.. Sorry.

1. Stel de volgende situatie:
Ik heb een Steak Attack en een Razaketh, the Foulblooded liggen en iemand speelt bijvoorbeeld een Disenchant op mijn Sneak Attack, en de disenchant komt dus op de stack.

Mag ik dan reageren door een Daring Apprentice uit mijn library te halen met mijn Razaketh, the Foulblooded, de apprentice te spelen met de sneak attack om vervolgens de disenchant te counteren met de counterability van de apprentice?

2. Ik las in een artikel dat als een ability eenmaal op de stack raakt, de ability sowieso gaat gebeuren.

Dus stel ik speel een creature met mijn Steak Attack, en mijn tegenstander besluit zijn Disenchant te spelen op dat moment, dan wordt daar niet mee voorkomen dat ik mijn beesten speel toch?

Bron: hier :

"It is also important to note that once an ability is on the stack, it will happen. If I activate my Prodigal Pyromancer and you Lightning Bolt it in response, the ability is still going to deal 1 damage even though the Pyromancer is gone."

3. Als in een multiplayer game een speler doodgaat, blijven zijn gespeelde kaarten dan op de stack liggen of verdwijnen die?

Bedankt alvast en een fijne kerst

J

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-12-2018 13:32:00

Je krijgt wel degelijk priority in de end step. Dat is het moment dat je iets speelt "aan het einde van iemands beurt".

En zoals Wackywong ook zegt, ook als er iets ge-resolved is, krijg je weer een nieuw rondje priority. Wat bijvoorbeeld dus kan:

De Reya Dawnbringer van je tegenstander triggert en die trigger gaat op de stack. Jij hebt Sensei’s Divining Top liggen en je besluit met de eerste ability daarvan te reageren. Die laat je vervolgens resolven en er blijkt een Stifle tussen de bovenste drie kaarten te zitten. Je legt Stifle bovenop. En nadat de ability klaar is met resolven, reageer je met de tweede ability van Sensei's Divining Top. Die komt nu dus bovenop de trigger van Reya Dawnbringer op de stack. Dan laat je de ability van Sensei's Divining Top resolven en je pakt een kaart (heel verrassend een Stifle). Nadat die ability klaar is met resolven, reageer je vervolgens met Stifle op de trigger van Reya Dawnbringer. Daarna laat je Stifle resolven en de trigger van Reya Dawnbringer wordt gecounterd.

Elk moment dat je ergens op kunt reageren, klinkt echter een beetje verwarrend. Als de actieve speler als eerste priority heeft en priority passt, dan mag de andere speler best nog wat doen. Je moet niet te moeilijk denken over priority. Zoals Wackywong terecht zegt, is het simpelweg een manier om bij te houden wie er aan de beurt is om iets te mogen doen. Je krijgt in de untap step nooit priority en in de cleanup step alleen in uitzonderlijke gevallen. Verder krijg je in alle andere steps en phases wel degelijk priority (ja ook in de combat damage step... ).

25-12-2018 11:42:00

Dat klopt.

Priority krijg je altijd als je ergens op mag reageren (en dat is bijna alles). Je moet het zien als een fysieke dealer button. Wie het heeft mag dingen doen en als hij/zij niks meer wilt doen dan wordt het doorgegeven aan de linkerspeler. Net zolang tot het een rondje doorgaat of tot iemand wel iets doet, waarop weer een nieuwe rondje priority komt.

De stack is gewoon een stapel waarop abilities en spells gelegd worden. Nieuwe dingen komen bovenop. De stapel wordt altijd van bovenaf afgewerkt.

Priority krijg je, ook als de stack niet leeg is!

Js Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-12-2018 23:51:00

" Stel, ik leg aan het einde van mijn tegenstander's beurt een Reya Dawnbringer in het spel - dat wil zeggen: tijdens zijn end step. Blijft ze dan liggen tijdens mijn beurt, zodat de trigger afgaat tijdens mijn upkeep?"

Klopt dat? Je krijgt toch geen priority in de endstep? Ik probeer de concepten ' stack' en 'priority' nu maar eens goed te snappen..

En als je allebei al je spells hebt gespeeld, dan heb je allebei geen priority meer totdat de stack helemaal leeggespeeld is toch?

22-3-2016 23:20:00

Dat dacht ik al inderdaad, gezien " Sacrifice the creature at the beginning of the next end step."

22-3-2016 22:28:00

Ja, dat werkt

22-3-2016 22:15:00

Even checken. Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar toch:

Stel, ik leg aan het einde van mijn tegenstander's beurt een Reya Dawnbringer in het spel - dat wil zeggen: tijdens zijn end step. Blijft ze dan liggen tijdens mijn beurt, zodat de trigger afgaat tijdens mijn upkeep?

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-12-2015 16:41:00

De flavor tekst lijkt wel te verwijzen naar de flavor tekst van Rock Slide.

21-11-2015 12:52:00

Ja, dat kan. Het spel ziet het geblinkte beest dan als een nieuw object en de delayed trigger heeft dan niks meer om te saccen, omdat hij het "originele" creature niet meer terug kan vinden.

21-11-2015 02:00:00

Mag je een creature in het spel cheaten met Sneak Attack en dan de triggers van Sneak Attack en Conjurer’s Closet zo stacken dat het creature eerste "blinkt" en dat Sneak Attack het creature niet meer "herkent" om te saccen?

Oracle

Enchantment 

R: You may put a creature card from your hand onto the battlefield. That creature gains haste. Sacrifice the creature at the beginning of the next end step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

5/1/2007
Putting the card onto the battlefield is optional. When the ability resolves, you can choose not to.

6/8/2016
You only sacrifice the creature if you still control it at end of turn. If that creature has left the battlefield, even if it came back, you don’t sacrifice it. Likewise, if an opponent has gained control of it, it won’t be sacrificed and will remain on the battlefield indefinitely.

6/8/2016
Putting a card onto the battlefield is optional. When the ability resolves, you can choose not to, even if you have one in your hand.

Decktips