Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Prerelease Events (PRE)
Serie | Normaal | Foil | ||
Prerelease Events | 0,40 | |||
Theros | 0,30 | 0,50 |
Prijs:
€ 0,40
Andere versie wel op voorraad.
Ik ontdek zojuist bij toeval dat 'anthousa' grieks is voor 'bloem':
ANTHOUSA (Greek: Αντηοθσα: Greek name derived from the word anthos, meaning "flower."
Zelfs dan ben ik niet erg onder de indruk. Het is gewoon erg veel moeite voor te weinig resultaat. Zelfs met een Whip Silk of andere semi-permanente heroic enabler bijven er vele problemen;
-Grote aantallen kleine beesten werken meestal het beste met globale boosts (Anthems, Overruns), precies het tegenovergestelde van heroics liefde voor single targets.
-6 tijdelijke extra power is mooi (al doet het volgens mij nog steeds niet heel veel in commander), maar dan liever in tokenvorm á la Waylay. Landjes verliezen aan iedere removal of non-midget blocker is niet mooi.
-Het is erg prijzig om tegelijkertijd voor heroic spells te betalen én untapped land over te houden voor warrior duty. Helemaal als je meermalig wil heroicen in 1 beurt.
-Er zijn al meerdere eenvoudiger/effectievere alternatieven als je je land wil animeren. (Jolrael, Empress of Beasts, Rude Awakening, zelfs Natural Emergence lijkt me stukken beter dan Anthousa.
Ik vind hem wel leuk 4/5 voor 5 is niet heel geweldig zeker niet in groen.
maar de dreiging die hij geeft kan erg leuk zijn opeens 3 2/2 beestjes extra te hebben.
je tegenstander moet er dus altijd omheen spelen als die hem niet weg kan halen.
en je mag ook nog is zelfs kiezen of je 1,2 of 3 landjes wilt veranderen dus kan je zelf kiezen hoeveel risico je wilt lopen.
hij is niet tournooi waardig maar zeker een leuke kaart voor commander of gewoon casuel.
Nee. Op het moment dat hij Portent of Betrayal cast, ben jij nog de controller van Anthousa en dus trigger Heroic niet.
Ik control een Anthousa en mijn tegenstander cast een Portent of Betrayal. Krijgt hij dan 3 2/2 warrior creatures?
Earth Surge !
Niet een gruwelijke combinatie, maar wel leuk om je landjes wat beter te maken. Misschien voor een Budget EDH deckje met Anthoussa, huh? Of gewoon casual.
Als je een goed, agressief heroic deck hebt, heeft je tegenstander hopelijk al veel creatures moeten afruilen om de schade te beperken, en komen de landjes hopelijk wel door. In een agro deck heb je goedkope beestjes en trucjes, dus weinig tot geen monstrosity, en doe je verder weinig meer met overtollig land, dus prima om daar een removal spell mee te vangen.
Daar staat dus tegenover dat deze kaart inderdaad erg slecht is in een Big Green monstrosity deck: je wilt je land niet zien verdwijnen voor een paar damage extra... deze kaart lijkt me dus in GW prima, en in GR matig. Theros lijkt erg om archetypes te draaien!
Ik weet het niet of het zo handig is als jouw land afgeschoten kan worden met welke creature removal dan ook. Het is misschien leuk om mee te finishen.
deze is best leuk, groen heeft veel enchantments dus....
Legendary Creature - Human Warrior 4 / 5
Heroic - Whenever you cast a spell that targets Anthousa, Setessan Hero, up to three target lands you control each become 2/2 Warrior creatures until end of turn. They're still lands.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/15/2013
If a land that hasn’t been under your control continuously since your last turn began becomes a creature, it can’t attack and its activated abilities that include T can’t be activated. Notably, it can’t be tapped for mana that turn.
9/15/2013
Heroic abilities will resolve before the spell that caused them to trigger.
9/15/2013
Heroic abilities will trigger only once per spell, even if that spell targets the creature with the heroic ability multiple times.
9/15/2013
Heroic abilities won’t trigger when a copy of a spell is created on the stack or when a spell’s targets are changed to include a creature with a heroic ability.
Decktips