Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Unlimited (2ED)
Serie | Normaal | Foil | ||
4th Edition | 1,00 | |||
5th Edition | 0,90 | |||
Alpha | 14,95 | |||
Asian BB 4th | 1,00 | |||
Beta | 12,95 | |||
Revised | 1,00 | |||
Unlimited | 1,95 |
Prijs:
€ 1,95
Onder de kaart staat wat extra regeluitleg:
'Since this is a sorcery, your opponent may use instants and abilities of permanents in response to this spell before you get the mana from their mana pool and lands.'
halo! kan mijn tegenstander zijn mana voor de oplossing van mijn drain power gebruiken?
Ja, in principe wel.
Je draagt de betreffende speler op om mana abilities van zijn landjes te activeren. Als hij daarbij het landje moet tappen, triggert Manabarbs.
Als hij echter bijvoorbeeld Calciform Pools heeft liggen en zijn derde ability activeert, dan vanzelfsprekend niet.
werkt deze met Manabarbs?
Ja okee, dat zou hem op die manier wel beter maken. Niet veel tho
Snap ik, maar de tegenstander kan niet snel instants casten of abilities gebruiken om de mana-overdracht te voorkomen
Maakt niet uit, je mag nog steeds mana abilities gebruiken met Split Second.
Ze hadden deze gewoon moeten reprinten in een vorm met Split Second
@Leslie
Dat kan, maar dan moet je wel net iets hebben om al die mana aan te spenderen.
Ah, je hebt gelijk. Ik speel te veel online waar mensen aan het einde van de beurt alle mana in de pool gooien passen en f8 hitten. Waardoor ze alle priority passen tot ze weer aan de beurt komen. Doen ze dit niet hebben ze instants en doet deze ook niet veel.
Maar in live games werkt het dan wel weer beter denk ik zo. =)
@ Lord of Zombies:
Je kan, als Drain Power op de stack ligt toch gewoon je mana tappen/spenderen, instant spells/abilities op de stack gooien en de boel laten resolven, allemaal voordat Drain Power resolved?
Voor Commander:
903.8. If mana would be added to a player's mana pool of a color that isn't in the mana cost of his or her deck's general, that amount of colorless mana is added to that player's mana pool instead.
@arrow
Hoezo dat? Drain Power draint alles uit de mana pool, niet alleen de mana die voor Drain Power getapt is. In response mana tappen helpt hier dus niet tegen. (Tenzij je een manasink hebt).
Als er degelijk gespeelt word en er is geen alcohol/drugs in het bloed aanwezig zal deze waarschijnlijk 0 mana opleveren.
Jup, waarschijnlijk wel ja.
Sorcery
Target player activates a mana ability of each land they control. Then that player loses all unspent mana and you add the mana lost this way.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
This card forces the target player to draw mana from lands if they are untapped, but that player can choose how to draw the mana if a land they control has multiple mana abilities, or mana abilities with choices.
10/4/2004
Your opponent may use instants and abilities of permanents in response to this spell before you get the mana from their mana pool and lands.
10/4/2004
If a land can draw a variable amount of mana, the target player (not the player of this spell) chooses how much to draw.
4/15/2013
A mana ability is an ability that (1) isn’t a loyalty ability, (2) doesn’t target, and (3) could put mana into a player’s mana pool when it resolves.
Decktips