Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Die telt ook. Alle verlagingen in levenstotaal zijn lifeloss.
Hoe werkt dit met Hatred? Valt 'pay life' ook onder life lost?
Ook wel geinig met de nieuwe hydra. Soort van lifelink.
Deze lijkt me best prettig te werken met een kaart als Moltensteel Dragon. Eerst flink wat leven in pompen, dan aanvallen en dit ding opofferen als je damage doet. Dan ga je er ook nog eens op vooruit qua leven.
En dan?
Eerst resolvet Shepherd of Rot. Dan worden state-based actions gecheckt. Als je dan op nul of minder staat, heb je onherroepelijk verloren.
Dan heb je er niks aan dat de ability van Tainted Sigil nog op de stack ligt, want daar kom je helemaal niet meer.
Je moet het dus precies andersom doen eerst de Tainted Sigil, dan de andere
En dan ben je nog steeds hartstikke doooood.
Als je als reactie tapt, gaat dus eerst de {=tainted sigils} af en krijg je levens bij, als je dus niks verloren bent nog zal dat niks zijn. Daarna gaat je Shepherd of Rot af en ga je alsnog dood...
vraagje: als je bijvoorbeeld door Shepherd of Rot jezelf onder nul tapt en als reactie daarop Tainted Sigil sact ben je dan dood of niet?
Artifact
T, Sacrifice Tainted Sigil: You gain life equal to the total life lost by all players this turn. (Damage causes loss of life.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2009
Tainted Sigil’s ability counts the life lost by all players, including you.
5/1/2009
When Tainted Sigil’s ability resolves, it checks how much life each player lost over the course of the turn, then it totals that number and you gain that much life in one shot. It doesn’t matter how a player lost life or what caused it. It also doesn’t matter if Tainted Sigil wasn’t on the battlefield when some or all of the life was lost.
5/1/2009
If you lose enough life to lower your life total to 0 or less, you’ll lose the game as a state-based actions before you activate Tainted Sigil’s ability.
5/1/2009
Tainted Sigil’s ability checks only whether life was lost. It doesn’t care whether life was also gained. For example, say one player lost 4 life during the turn and no one else lost any, but that same player also gained 6 life that turn. That player has a higher life total than they started the turn with - but Tainted Sigil’s ability counts only the life loss, so you’ll gain 4 life.
Decktips