Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hive Mind

Serie: M10 (M10)

Rarity: Rare M10 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M10
 8
5,95
 -
14,95
Hive Mind | M10

 Op voorraad 

€ 5,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
26-10-2010 12:05:00

Ik zou zeggen, door de echte Time Stop eindigt de beurt van de speler in welke in hem speel, die voor mij. Dus ben ik aan de beurt.
Maar dan resolvet mijn kopie, dus is diegene links van mij aan de beurt.
Maar dan resolvet zijn kopie, dus is diegene tegenover mij aan de beurt.
Maar dan resolvet diens kopie, dus ik diegene rechts van mij, in wiens beurt in hem al speelde aan de beurt.
Maar ook hij krijgt een kopie, dus dan ben ik weer aan de beurt.

26-10-2010 11:09:00

Geen idee.

Het aantal Time Stops is irrelevant. De eerste resolvende Time Stop stopt de beurt, waarbij hij alle overige Stops exiled. Klaar.

Vervolgens gaat het spel gewoon verder met de volgende speler. (Jij dus).

26-10-2010 11:02:00

Huh? Wat is 8?!?

26-10-2010 11:02:00

4 bedoel ik, had het verkeerd gelezen..
het gaat gewoon 1 rondje rond, behalve dat jij er nu 2 hebt winking smile dus is het de speler na jou die aan de beurt is smile

26-10-2010 11:01:00

zijn er in totaal 8, dus ik denk gewoon jij.. ?tongue smile

26-10-2010 02:13:00

Stel, ik speel een 4 player melee, en ik heb Hive Mind op tafel liggen.
De speler voor mij is aan de beurt, in zijn upkeep, en ik speel Time Stop. Dan speelt iedereen die kaart dus. Maar wie is er dan na het resolven van die 4 timestops aan de beurt? Ik, de speler voor mij, of de speler na mij? En waarom?

22-2-2010 12:31:00

Greater Auramancy.
en een w/u deck welteverstaan

21-2-2010 22:19:00

leuk voor in een w/b enchantment deck. True Believer, Enchanted Evening, en die enchantment uit shadowmoor die al je andere enchantments en enchanted creatures shroud geeft.

14-1-2010 20:44:00

je moet ervoor zorgen dat je niet target kan zijn van spells of abbilities dan moet de tegenstander nog eens zich zelf kiezen xD

Oracle

Enchantment 

Whenever a player casts an instant or sorcery spell, each other player copies that spell. Each of those players may choose new targets for their copy.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Hive Mind’s effect is mandatory. Each other player must copy the spell whether they want to or not.

10/1/2009
Hive Mind will copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.

10/1/2009
If a player casts an instant or sorcery spell, Hive Mind’s ability triggers and is put on the stack on top of that spell. Hive Mind’s ability will resolve first. When it does, it creates a number of copies of that spell equal to the number of players in the game minus one. First the player whose turn it is (or, if that’s the player who cast the original spell, the player to that player’s left) puts their copy on the stack, choosing new targets for it if they like. Then each other player in turn order does the same. The last copy put on the stack will be the first one that resolves. (Note that the very last thing to happen is that the original spell resolves.)

10/1/2009
The copies that Hive Mind’s ability creates are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell (like Hive Mind’s ability itself) won’t trigger.

10/1/2009
Each copy will have the same targets as the spell it’s copying unless its controller chooses new ones. That player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

10/1/2009
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A player can’t choose a different one.

10/1/2009
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), the copy has the same value of X.

10/1/2009
A copy’s controller can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too.

10/1/2009
If a copy says that it affects “you,” it affects the controller of the copy, not the controller of the original spell. Similarly, if a copy says that it affects an “opponent,” it affects an opponent of the copy’s controller, not an opponent of the original spell’s controller.

Decktips