Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De Gear triggert inderdaad...en doet vervolgens niets.
Ik heb een Gear liggen die door niemand gedragen wordt. Ik speel een Mountain.
Triggered de Gear?
maakt hem wel stukken minder goed eigenlijk.
Maar ik zat na te denken over een soort soldier equipment deck .
Naast Bonesplitter en Leonin Scimitar is deze denk ik toch het handigst. Kan je tenminste ook beurt 2 gelijk equippen maarja dan doetie dus nog niks helaas maar heeft je {=kor dualist} in elk geval alvast double strike.
Dat klopt inderdaad. hij moet een beestje liggen op het moment dat je een land speelt voor de bonus.
hmm als ik het goed begrijp is het bij deze kaart zo dat je die bonus dus alleen krijgt als hij al ge-equipped is.
dus beurt 1 een 1mana beestje en dan beurt 2 deze spelen dan een land en dat equippen werkt dus niet.
Artifact - Equipment
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, equipped creature gets +2/+2 until end of turn.
Equip 1 (1: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
The landfall ability triggers whenever a land enters the battlefield under your control for any reason. It triggers whenever you play a land, as well as whenever a spell or ability (such as Rampant Growth) causes you to put a land onto the battlefield under your control. It will even trigger when a spell or ability causes another player to put a land onto the battlefield under your control (as can happen with Yavimaya Dryad’s ability, for example).
10/1/2009
When a land enters the battlefield under your control, each landfall ability of the permanents you control will trigger. You can put them on the stack in any order. The last ability you put on the stack will be the first one that resolves.
10/1/2009
The landfall ability gives +2/+2 to the creature that’s equipped by Adventuring Gear at the time that ability resolves. It doesn’t matter what creature Adventuring Gear was attached to (if any) when it triggered. That bonus remains with that creature even if Adventuring Gear leaves the battlefield or becomes attached to a different creature later in the turn.
10/1/2009
If Adventuring Gear leaves the battlefield before its landfall ability resolves, the creature it was attached to at the time it left the battlefield gets +2/+2. If it wasn’t attached to a creature at that time, nothing gets the bonus.
Decktips