Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Bloodchief Ascension

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 -
12,95
 -
19,95
Bloodchief Ascension | Zendikar

Prijs:

€ 12,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
2-1-2010 10:18:00

Ik speel deze nu in een deckje met:
Misery Charm (=ideaal! )
Countersquall
Ankh of Mishra
Psychic Venom

En dan natuurlijk met Glimpse the Unthinkable, Archive Trap en Tome Scour

Verder Bitterblossom om kleine steken uit te delen en dan Morsel Theft

En als enige creature Progenitus voor Polymorph (blossom tokens)

Erg leuk deck en t loopt as n trein

2-1-2010 02:56:00

Ascension triggert 10x, namelijk 1x voor elke kaart. Zelfs als je tegenstander een Stifle heeft, gaat de rest van de triggers nog gewoon door. Best lekker, 20 leven gainen, 20 leven laten verliezen en 10 kaarten millen en dat allemaal met een enkele spell!

1-1-2010 15:32:00

-20 +20 dat is wat gebeurd! leip he?

1-1-2010 15:23:00

Als ik deze op heb liggen met al 3 counters, en ik speel een Glimpse the Unthinkable op mijn tegenstander... Wat gebeurt er dan?
1) Verliest de tegenstander dan 20 levens en krijg ik 20 levens, want 10 x 2 = 20?
2) Verliest de tegenstander dan 2 levens en krijg ik 2 levens, omdat er maar 1 keer kaarten naar zijn graveyard zijn gegaan?
3) Verliest de tegenstander niks en krijg ik niks, omdat er niet "a card" maar meerde kaarten in een keer naar de graveyard zijn gegaan?

Oracle

Enchantment 

At the beginning of each end step, if an opponent lost 2 or more life this turn, you may put a quest counter on Bloodchief Ascension. (Damage causes loss of life.)
Whenever a card is put into an opponent's graveyard from anywhere, if Bloodchief Ascension has three or more quest counters on it, you may have that player lose 2 life. If you do, you gain 2 life.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability has an “intervening ‘if’ clause.” It won’t trigger at all unless an opponent has already lost 2 or more life by the time the end step begins.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks how much life was lost by each opponent over the course of the entire turn, even if Bloodchief Ascension wasn’t on the battlefield the whole time.

10/1/2009
For the first ability to trigger, a single opponent must have lost 2 life. Two opponents each losing 1 life won’t cause it to trigger. It will trigger a maximum of once per turn, no matter how many opponents have lost 2 or more life.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks only whether life was lost. It doesn’t care whether life was also gained. For example, if an opponent lost 4 life and gained 6 life during the turn, that player will have a higher life total than they started the turn with - but Bloodchief Ascension’s first ability will still trigger.

10/1/2009
Bloodchief Ascension’s second ability doesn’t behave like a leaves-the-battlefield triggered ability, since the card put into an opponent’s graveyard may come from anywhere. If a Bloodchief Ascension with three quest counters on it and a permanent an opponent owns are destroyed at the same time, for example, the game will not “look back in time” at the game state, and Bloodchief Ascension’s second ability won’t trigger.

Decktips