Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 12,95
FOIL
€ 19,95
"Whenever a card..." dus dat zou volgens mij 4 leven zijn voor 2 kaarten want hij triggert voor elke kaart met deze wording. Anders had er gestaan "Whenever any number of cards..." o.i.d... dan was het altijd slechts 2 om 2.
Topkaartje dit trouwens, destijds veel gespeeld met o.a. Mogis, God of Slaughter.
4 lifeloss voor je opponent en 4 leven voor jou.
Bloodchief Ascension triggered per kaart, niet per keer dat er kaarten in de graveyard gaan. (Als er 'whenever one or more cards are put into an opponent's graveyard' had gestaan was het wel slechts 2 lifeloss geweest.)
Als deze 3 counters heeft en mijn opponent discard 2 kaarten, krijgt mij oppo dan 4 schade en ik 4 leven of triggered deze maar eens per keer?
Alvast bedankt
beter met Traumatize. maar hoe krijg ik hem getriggered
Dan heb je een draw.
Earthquake doet 5 damage en gaat naar de graveyard, Bloodchief Ascension triggered. SBA's worden gechecked en zien dat beide spelers dood zijn. Pas daarna zou Bloodchief Ascensions trigger de stack op gaan, maar het spel is al over.
Stel; mijn opponent heeft deze kaart actief op haar kant van het veld. Ik sta op 2 leven en mijn tegenstander staat op 5. Om te proberen een draw te krijgen speel ik een Earthquake voor 5.
Als laatste onderdeel van het casten van een spell gaat die kaart naar de graveyard, dus... speel ik gelijk of heb ik verloren (omdat de kaart naar de graveyard gaat, ik twee leven verlies en doodga door SBA)?
Blijft een sterk kaartje. Ik heb 'm nu in een deck zitten met Mogis, God of Slaughter en Purphoros, God of the Forge, leek me best een beetje ziek.
Sleeper Agent kan ook nog handig zijn, mocht je het niet vervelend vinden dat de tegenstander een 3/3 heeft.
Geralf’s Messenger geeft je vrijwel onontkoombaar 2 counters, tenzij hij een Path to Exile vangt. Het is niet zo snel, maar wel consistent.
Bovendien haal ik nog wel eens het trucje uit van T1 Thrull Parasite, T2 attack met de parasite, dan Bloodchief Ascension met extort, waarbij hij meteen een counter krijgt. Als je de parasite in een deck speelt met de Messenger, dan wordt het soms nog leuker.
Er is verder nog Parasitic Strix.
ah countersquall is inderdaad een hele mooie, rest is eigenlijk te langzaam ps bump in the night is helaas geen instant
Bump in the Night al geprobeerd?
het werkt in elk geval om je kaarten te upgraden, bijvoorbeeld Doom Blade --> Hideous End, of Mind Rot -> Mental Agony etc. Zo heb je ook bv. deze hier
ohja vergeten te vermelden: ik zit in zwart / blauw
enige kaart die ik daarin kan vinden met zo'n soort effect is die zwarte charm voor 1 mana target player loses 2 life als instant, op zich werkt het lekker met snapcaster ernaast als 2/1 maar ik zoek iets om het nog sneller te maken ^^
Tegenstander Lightning Bolten oid in zijn beurt?
over het algemeen, en dat is als het nog redelijk goed gaat, word deze kaart pas actief na 3 beurten van mij (in de ander zijn beurt doe ik geen schade met mijn deck) ik heb al aan proliferate gedacht maar de mana kosten daarvoor zijn te hoog. heeft iemand hier toevallig nog een goed idee om die counters er sneller op te krijgen?
Enchantment
At the beginning of each end step, if an opponent lost 2 or more life this turn, you may put a quest counter on Bloodchief Ascension. (Damage causes loss of life.)
Whenever a card is put into an opponent's graveyard from anywhere, if Bloodchief Ascension has three or more quest counters on it, you may have that player lose 2 life. If you do, you gain 2 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability has an “intervening ‘if’ clause.” It won’t trigger at all unless an opponent has already lost 2 or more life by the time the end step begins.
10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks how much life was lost by each opponent over the course of the entire turn, even if Bloodchief Ascension wasn’t on the battlefield the whole time.
10/1/2009
For the first ability to trigger, a single opponent must have lost 2 life. Two opponents each losing 1 life won’t cause it to trigger. It will trigger a maximum of once per turn, no matter how many opponents have lost 2 or more life.
10/1/2009
Bloodchief Ascension’s first ability checks only whether life was lost. It doesn’t care whether life was also gained. For example, if an opponent lost 4 life and gained 6 life during the turn, that player will have a higher life total than they started the turn with - but Bloodchief Ascension’s first ability will still trigger.
10/1/2009
Bloodchief Ascension’s second ability doesn’t behave like a leaves-the-battlefield triggered ability, since the card put into an opponent’s graveyard may come from anywhere. If a Bloodchief Ascension with three quest counters on it and a permanent an opponent owns are destroyed at the same time, for example, the game will not “look back in time” at the game state, and Bloodchief Ascension’s second ability won’t trigger.
Decktips