Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Electropotence

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 1
0,30
 2
0,50
Electropotence | Zendikar

 Op voorraad 

€ 0,30 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,50 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
15-10-2010 14:54:00

Als alle spells en abilities (behalve die van elektropotence) mogen resolven voor kiln fiend wordt afgeschoten. dan telt de last known information en wordt er alsnog voor 10poisoncounters geschoten.

15-10-2010 13:27:00

dat klopt, echter blijft de fiend wel liggen want swipe en strike geven +x/+0?

15-10-2010 13:24:00

Dus als ik met deze kaart op tafel de volgende kaarten speel:

Kiln Fiend, Tainted Strike en Virulent Swipe

En dat zodanig dat de electropotence triggered op een 10//0 poison creature (ook al is ie dood omdat ie -0 kreeg).

Dan win je de game omdat je tegenstander 10 poison counters krijgt?


Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-10-2010 16:01:00

En hier vlieg je de bocht uit:

"Ik dacht dat je om een instant op een creature te krijgen je de creature eerst op een battlefield moet spelen. (...) En dus moet Electropotence eerst resolven."


Electropotence triggert juist omdat er een creature de battlefield in is gekomen (met andere woorden als de creature spell klaar is met resolven en het een creature, een permanent, geworden is). Het creature ligt er, Electropotence's trigger gaat de stack op en dan kun je dus van alles met het creature doen.

Waarom zou de trigger van Electropotence eerst moeten resolven, om wat met het creature te kunnen doen?

8-10-2010 15:47:00

Je fout zit in hier:
"En dus moet je de stack helemaal af laten lopen. En dus moet Electropotence eerst resolven. "

De stack wordt niet in 1x afgewerkt, en je mag er tussendoor best dingen casten. Nadat Electropotence getriggered is mag je nog van alles spelen voordat die trigger resolved. (Waaronder Nameless Inversion).

8-10-2010 15:36:00

Oke, ik heb gewoon beetje moeite om in te zien hoe je Nameless Inversion dus tussen in krijgt.

Ik dacht dat je om een instant op een creature te krijgen je de creature eerst op een battlefield moet spelen. En dus moet je de stack helemaal af laten lopen. En dus moet Electropotence eerst resolven.

Ik dacht:
Of Nameless Inversion ligt er boven op de stack en de creature is er nog niet en dus illegal target (creature is nog slechts een spell) en automatisch gecountered, OF Nameless Inversion ligt onder de creature en is dus gecast voordat je uberhaubt een creature had om te targetten.

Ik ben er hele lange tijd uit geweest en speel pas sinds paar maanden weer dus. AUB hoe zit dit dan? Waar zit mijn redenatie fout?

Volgens mij was die ruling text vooral bedoeld voor bijvoorbeeld een kaart als Court Hussar die van de tafel verdwijnt voor de trigger van Electropotence resolved.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-10-2010 13:42:00

Je reageert ook niet op het betalen van die mana, want dan is hij al halverwege met resolven. En je krijgt tussen het resolven door inderdaad geen priority.

Maar je reageert op de trigger, als die de stack op gaat. (Je betaalt ook pas tijdens het resolven, niet al als hij de stack op gaat.)

8-10-2010 13:35:00

Volgens mij klopt het niet de 2de offical ruling zegt dat zodra je eenmaal die cost hebt betaald het te laat is voor iemand om te reageren. Dus kan je zelf ook niet reageren lijkt mij.

Anyway met SoM is deze een stuk beter geworden zie ik al.

13-5-2010 12:12:00

Omg, ik dacht al. ''Ben ik nou gek?''
Nou, eigenlijk klopt dat wel... Maar toch. XD

13-5-2010 11:55:00

lol, dat is dus een typo in de lange post, ik moet nodig aan de koffie XD
het had meoten zijn 15/9 doet 15 damage zoals in voorgaande post

13-5-2010 11:51:00

Nu snap ik het helemaal niet.
Of iemand heeft iets verkeerd gezegd, of ik zit er met het volgende compleet naast (zou best kunnen). Maar dit is hoe ik het nu opvat als wat er wordt verteld:

Als de Shadow als 12/12 in het spel komt en je speelt er een Inversion op, dan wordt hij 15/9 maar doet nog steeds 12 damage.

Als de Shadow als 3/3 in het spel komt en je speelt er een inversion op, dan wordt hij 6/0 maar doet nu wèl 6 damage... O_o' ?!

13-5-2010 11:48:00

omdat op het moment dat de trigger van bijv electropotence resolved hij dan 15/9 is en dus 15 schade mag doen

13-5-2010 11:45:00

Nou, die schade komt van deze kaart, omdat de shadow als een 12/12 het spel in komt, 12 is dus zijn power.

13-5-2010 11:35:00

Het wàs voor mij duidelijk. Maar nu snap ik iets niet: Waarom, precies, doe je met een 15/9 mannetje 12 schade?

13-5-2010 11:28:00

zowel pandemonium als electrpotence vragen om zijn power om hier vervolgens schade mee te doen. wat de power is wordt pas wasgesteld als de trigger resolved.

Wat houdt dit in de praktijk in?
Gooi een death's shadow in play als je op 10 staat, dan is je mannetje 3/3 en zal je dus 3 damage kunnen doen
Gooi een deaths shadow in play als je op 1 staat en speel voordat de triggered ability resolved er een {nameless inversion}op dan heb je op het moment dat de trigger resolved een 15/9 man en mag je dus 12 damage doen
Gooi een death's shadow in plat als je op 10 staat en speel voordat de triggered ability resolved er een nameless inversion op dan mag je 6 damage doen ONDANKS dat je beest niet meer in play ligt! De reden van de 6 damage en niet 3 is omdat het spel hem als het laatste ziet als een 6/0 mannetje

ik hoop dat dit helder genoeg is zo

Oracle

Enchantment 

Whenever a creature enters the battlefield under your control, you may pay 2R. If you do, that creature deals damage equal to its power to any target.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
You target a permanent or player when the ability triggers. You decide whether or not to pay 2R as the ability resolves.

10/1/2009
Once you decide to pay 2R, it’s too late for anyone to respond (such as by activating a regeneration ability the targeted creature has).

10/1/2009
If you pay 2R, the creature that entered the battlefield deals damage equal to its current power to the targeted permanent or player. If it’s no longer on the battlefield, its last known existence on the battlefield is checked to determine its power.

10/1/2009
Electropotence is the source of the ability, but the creature is the source of the damage. The ability couldn’t target a creature with protection from red, for example. It could target a creature with protection from creatures, but all the damage would be prevented. Since damage is dealt by the creature, lifelink, deathtouch, and wither are taken into account, even if the creature has left the battlefield by the time it deals damage.

Decktips