Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Quest for Pure Flame

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Uncommon Zendikar Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 8
1,50
 -
2,95
Quest for Pure Flame | Zendikar

 Op voorraad 

€ 1,50 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
20-10-2015 22:25:00

Ja

20-10-2015 22:08:00

Als je 2 op het veld hebt, kan je ze dan stacken? Ipv x2 dmg naar x4 dmg?

27-1-2013 20:41:00

10/1/2009 The first ability will trigger multiple times if multiple sources you control deal damage to a single opponent at once, or if a single source you control deals damage to multiple opponents at once.

27-1-2013 20:35:00

hoe werkt deze met Guttersnipe in een spel met 4 tegenstanders. Bij het casten van een instant, komt er dan 1 of 4 counters op?

31-7-2012 21:40:00

Je werkt inderdaad de effecten van een kaart op de geprinte volgorde af, maar dat doet toch niets af aan wat LotZ al zegt? Triggers resolven niet tijdens het resolven van een spell, ze triggeren alleen en gaan daarna pas de stack op. Dus op het moment dat het proliferate gedeelte van je Volt Charge resolvet, heeft Quest 0 counters en krijgt er dus ook geen extra bij.

31-7-2012 21:17:00

Ik dacht dat het ligt aan de volgorde binnen de kaart... charge zegt bam daarna prol...
dat zou namelijk ook verklaten waarom Tezzy‘s gambit en Steady Progress omgekeerd staan...

18-6-2012 20:48:00

Wel snel, maar helaas niet correct.

Proliferate kan pas prolifereren als er daadwerkelijk een counter ligt, en je krijgt de counter pas nadat Volt Charge klaar is met resolven.

Volt Charge doet eerst 3 damage (en quest triggered), vervolgens prolifereer je en gaat Volt Charge naar de graveyard. Pas daarna kan de quest trigger de stack op gaan (want triggers kunnen niet halverwege een spell de stack op gaan) en een quest counter geven, maar voor proliferate is dat te laat.

18-6-2012 20:29:00

Ok. Dank je voor het snelle respons!

18-6-2012 20:19:00

ja

18-6-2012 19:55:00

Vraagje: als ik deze op tafel heb liggen met 0 counters erop en ik speel een Volt Charge... Zitten er na afloop 2 counters op?

1-3-2011 00:46:00

sorry hoor...
Maar bedankt

1-3-2011 00:28:00

Google, 10 seconden.
hier .

1-3-2011 00:21:00

wat is kuldotha red voor deck als ik vragen mag? is er een spike decklijst ergens?

1-3-2011 00:18:00

Nee, je wil met kuldotha red echt turn 2-3 een kill maken, en deze is dan veel te traag. Overkill dus

1-3-2011 00:03:00

geen idee. Probeer het!

Oracle

Enchantment 

Whenever a source you control deals damage to an opponent, you may put a quest counter on Quest for Pure Flame.
Remove four quest counters from Quest for Pure Flame and sacrifice it: If any source you control would deal damage to a permanent or player this turn, it deals double that damage to that permanent or player instead.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Both of Quest for Pure Flame’s abilities interact with any kind of damage, not just combat damage.

10/1/2009
The source of combat damage is the creature that dealt it.

10/1/2009
If a spell causes damage to be dealt, that spell will always identify the source of the damage. In most cases, the source is the spell itself. For example, Lightning Bolt says “Lightning Bolt deals 3 damage to any target.”

10/1/2009
If an ability causes damage to be dealt, that ability will always identify the source of the damage. The ability itself is never the source. However, the source of the ability is often the source of the damage. For example, Prodigal Pyromancer’s ability says “Prodigal Pyromancer deals 1 damage to any target.”

10/1/2009
If the source of the damage is a permanent, Quest for Pure Flame checks whether you control that permanent at the time that damage is dealt. If the permanent has left the battlefield by then, its last known information is used. If the source of the damage is a spell, whether you control it is obvious. If the source of the damage is a card in some other zone (such as a cycled Jund Sojourners), Quest for Pure Flame checks whether you’re the card’s owner, rather than whether you’re its controller.

10/1/2009
When the first ability resolves, you may put just one quest counter on Quest for Pure Flame. It doesn’t matter how much damage the source dealt.

10/1/2009
The first ability will trigger multiple times if multiple sources you control deal damage to a single opponent at once, or if a single source you control deals damage to multiple opponents at once.

10/1/2009
The second ability affects all sources you control that would deal damage to a permanent or player at any point in the rest of the turn.

10/1/2009
If multiple effects modify how damage will be dealt, the player who would be dealt damage or the controller of the creature that would be dealt damage chooses the order to apply the effects. For example, Mending Hands says, “Prevent the next 4 damage that would be dealt to any target.” Suppose a spell controlled by a player who has activated Quest for Pure Fire’s second ability would deal 5 damage to a player who has cast Mending Hands targeting themselves. The player who would be dealt damage can either (a) prevent 4 damage first and then let Quest for Pure Fire’s effect double the remaining 1 damage, taking 2 damage, or (b) double the damage to 10 and then prevent 4 damage, taking 6 damage.

10/1/2009
If a spell or ability divides damage among multiple recipients (such as Arrow Volley Trap does), the damage is divided before Quest for Pure Fire’s effect doubles it. The same is true for combat damage.

10/1/2009
If you activate the second ability of more than one Quest for Pure Flame in the same turn, the effects are cumulative. Two such effects will cause damage from sources you control to be multiplied by four; three such effects will cause damage from sources you control to be multiplied by eight.

Decktips