Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ik wilde niet aanvoeren dat Runeflare Trap een slechte kaart is. Enkel dat hij als anti- Ancestral Vision tech misschien iets minder is dan je op het eerste gezicht zou denken. Ik dacht in eerste instantie dat het ontzettend sterk zou zijn, bij nader inzien nog steeds oké, maar toch niet zo'n briljante tech dat hij een plek in een modern burn-sideboard verdient.
@Gerben D
Als je die redenering doortrekt dan maakt counterspells (bijna) alle kaarten een beetje slechter. Als alles evenredig slechter wordt en wat goed en slecht is relatief en afhankelijk van elkaar is dan wordt Runeflare Trap niet slechter door counterspells. Met andere woorden, het feit dat tegenstander counterspells speelt is geen reden om niet met deze kaart (of welke andere kaart) te spelen.
Voor 1 rode mana een counterspell uit je tegenstander zijn hand halen is ook niet slecht anders. De counterspells zullen toch weg moeten als je threats wil kunnen spelen.
Nou, er is een reële kans dat een Ancestral Vision speler ook verscheidene counterspells speelt. Als de Ancestral Vision uit suspend komt heeft die speler ook ongetapte landen om die counters te kunnen casten.
Je kunt uiteraard tot het einde van de beurt wachten in de hoop dat er geen counter mana overblijft, maar dan zijn er weer wat kaarten gespeeld en is deze kaart goed voor iets minder damage.
Het is geen slechte kaart tegen Ancestral Vision, maar wel iets minder dan je misschien op het eerste gezicht zou denken.
Hoezo werkt deze niet goed tegen Ancestral Vision? Dat werkt juist wel goed.
Haha... ik ben hier een comment aan het tikken over hoe Runeflare Trap niet heel goed werkt tegen Ancestral Vision en realiseer me nu pas dat je het ook met Ancestral Vision kan spelen.
Leuke kaart voor in Modern Burn, nu Ancestral Vision is unbanned?
Vision Skeins, andere kaarten die andere spelers extra kaarten laten rapen en Sudden Impact erbij voor een extra damage spell gebaseerd op kaarten in target player's hand en gaan met de spreekwoordelijke banaan. hier
Best bruikbaar deckje mee te bouwen met Teferi’s Puzzle Box, Howling Mine, wat vertragende spells en desnoods landdestruction...
Wat maat het uit dat het een uncommon is in plaats van een common?
Jammer dat dit geen common is. Zou 'n geweldige kaart zijn tegen decks als Stormvine waarin het niet ongebruikelijk is dat een speler 20+ kaarten in z'n hand heeft.
ok thnx
Helemaal correct! Bij een Brainstorm of op welke andere manier een opponent 3 of meer kaarten trok in een beurt is irrelevant, je mag de alternatieve casting cost betalen zodra je opponent 3 of meer kaarten trok. Zoals je zelf al aangeeft, wanneer een kaart gezocht is met bv Demonic Tutor of hij/zij op een andere manier een kaart in de hand krijgt zonder deze gedrawed te hebben, telt deze niet als het trekken van een kaart.
Deze kaart is nog best ingewikkeld.
Even een paar vragen om het duidelijk te krijgen.
Na dat een tegenstander een Brainstorm speelt kan ik deze spelen voor 1 mana.
Maar wat betekend verder de Drew tekst?
Bijvoorbeeld een standaard drawstep gevolgd door een kaart die 2 kaarten laat pakken (beurt opponent ofc) bijvoorbeeld Careful Study geeft mij al de mogelijkheid om deze te spelen voor 1 mana?
En verdere put in to your hand ability's die mijn oppo gebruikt gelden niet neem ik aan.
Is dit een goede sideboard kaart voor burn?
Situatieschets:
P1 Turn 1: mountain, go
P2 Turn 1: island, go, P1 eot Lightning Bolt
P1 Turn 2: mountain, go, P2 eot brainstorm. P1 runeflare trap met 1 mana backup tegen daze.
Resultaat: P2 op nog maar 10 levens.
Natuurlijk is dit een ideaal scenario, maar aan de andere kant is brainstorm een van de meest gespeelde kaarten.
Instant - Trap
If an opponent drew three or more cards this turn, you may pay R rather than pay this spell's mana cost.
Runeflare Trap deals damage to target player equal to the number of cards in that player's hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
You may ignore a Trap’s alternative cost condition and simply cast it for its normal mana cost. This is true even if its alternative cost condition has been met.
10/1/2009
Casting a Trap by paying its alternative cost doesn’t change its mana cost or converted mana cost. The only difference is the cost you actually pay.
10/1/2009
Effects that increase or reduce the cost to cast a Trap will apply to whichever cost you chose to pay.
10/1/2009
The player you target with Runeflare Trap doesn’t have to be the opponent that drew three or more cards this turn.
Decktips