Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Alleen als je hem op een net gespeeld landje speelt. Dan is dat namelijk een creature dat die beurt in het spel is gekomen (al was het toen nog een land) en heeft hij summoning sickness.
Als je hem op een ander landje (dat er al lag) speelt heb je nergens last van.
Als het een Swamp is die al vanaf het begin van je beurt onder je control was, mag hij aanvallen. Als je hem net gespeeld hebt niet. (Summoning sickness is niet meer een officieel iets, maar op zich was het wel makkelijker: Alles heeft summoning sickness, maar alleen als het een creature is/wordt heeft het er last van).
als je deze op een swamp speelt kun je dan meteen aanvallen ? Of heeft ie ook summonsickness?
Enchantment - Aura
Enchant land
Enchanted land is a 3/3 black Ooze creature. It's still a land.
When enchanted land dies, return that card to its owner's hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/1/2010
The enchanted permanent will be both a land and a creature and can be affected by anything that affects either a land or a creature.
3/1/2010
When a land becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.
3/1/2010
An attacking or blocking creature that stops being a creature is removed from combat. This can happen if a Zendikon enchanting an attacking or blocking creature leaves the battlefield, for example. The permanent that was removed from combat neither deals nor is dealt combat damage. Any attacking creature that the land creature was blocking remains blocked, however.
3/1/2010
An ability that turns a land into a creature also sets that creature’s power and toughness. If the land was already a creature, this will overwrite the previous effect that set its power and toughness. Effects that modify its power or toughness, such as the effects of Disfigure or Glorious Anthem, will continue to apply, no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change its power or toughness (such as +1/+1 counters) and effects that switch its power and toughness.
3/1/2010
If a Zendikon and the land it’s enchanting are destroyed at the same time (due to Akroma’s Vengeance, for example), the Zendikon’s last ability will still trigger.
3/1/2010
If a Zendikon’s last ability triggers, but the land card it refers to leaves the graveyard before it resolves, it will resolve but do nothing.
Decktips