Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Worldwake (WWK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 4,95 | 9,95 | ||
Modern Masters 2017 | 5,95 | 11,95 | ||
Worldwake | 2,95 | 29,95 |
Lees het verhaal op mijn PP..
nou en? als je een Platinum Angel hebt liggen kun je valsspelen, want je kunt toch niet verliezen.
Idd en pinnen is gewoon valsspelen
Maar dat zijn dus manieren om geld in je portemonnee te krijgen voordat je iets kan kopen.
jawel, je kan een lening aanvragen, op de pof kopen, snel gaan werken om geld te verdienen en bovenal: je kan pinnen!
Check je portemonnee. Zit er geld in? Nee? Dan kan je ook niks betalen.
Nee, dat kan niet.
--De Celebrant geeft namelijk aan dat je een leven moet betalen. Aangezien je op 0 staat kan je de leven niet betalen, simpelweg, omdat je er geen hebt om te spenderen.
Kan je de cost van Blood Celebrant betalen als je op 0 of lager staat?
Deze in een Pox dek..?
@Leon: In het voorbeeld staat opponent's Abyssal Persecutor dat betekend dus dat hij niet kan winnen en daardoor kan jij dus niet verliezen.
In het voorbeeld staat Platinum Angel. Of is die soms heel snel veranderd?!
Volgens mij klopt het voorbeeld in de rulings niet... Er staat als je onder 0 levens staat, maar toch in leven gehouden wordt door bv Abyssal Persecutor dat hij dan groter wordt, maar Abyssal Persecutor zorgt er helemaal niet voor dat je nog door kan spelen: Je kan niet winnen, maar nog wel verliezen.
Er zijn wel een paar leuke turn1 kills met deze kaart te bedenken, zonder de boel al te duur te maken:
- Swamp + Dark Ritual + Lotus Petal (of andere kaarten die je in turn 1 op zijn minst 4 zwarte mana geven)
- Blood Celebrant
- Death’s Shadow
- reduce life tot 6 met Blood Celebrant
- Postmortem Lunge spelen met de pay 2 life, target Death’s Shadow in graveyard.
- Tainted Strike op de Death’s Shadow en hak!
Er zijn veel alternatieven te bedenken, bijvoorbeeld in plaats van de Lotus Petal een Culling the Weak (die je op je Blood Celebrant speelt nadat hij je life gereduced heeft, of met een Ornithopter of iets dergelijks (dan heb je niet eens een Dark Ritual nodig!), of een tweede Dark Ritual in the beginhand. Een Black Lotus voldoet natuurlijk ook
Voor de lifeloss kun je als alternatief op de Blood Celebrant een Plunge into Darkness als je 5 mana in beurt 1 hebt (en je kunt hiermee meteen je ontbrekende combokaart opzoeken), of een Spoils of the Vault hoewel je hierbij wel de mazzel moet hebben dat je precies tussen de 14 en 19 levens verliest.
Als je Death’s Shadow niet in je hand hebt kun je ook Entomb gebruiken om hem in je graveyard te krijgen.
Aangezien je met je Blood Celebrant en/of Lotus Petal alle kleuren mana kunt genereren kun je hem ook haste geven met rood zoals onder andere Reckless Charge of Mass Hysteria (dan hoeft de Death’s Shadow niet via de graveyard gespeeld te worden), of met Shallow Grave, en als alternatief voor Tainted Strike kun je Double Cleave of Berserk gebruiken.
Al met al vind ik dit echt een goede en gave kaart met heel veel potentie in het juiste deck, de mogelijkheden zijn eindeloos, ik denk dat deze in een fastkill deck met als alternatieve kill Sutured Ghoul heel erg goed tot zijn recht kan komen. Ook in een standaard zwart suicide deck is hij al ontzettend goed. Mocht de boel foutgaan, kan je het tij keren met deze ontzettend dikke en goedkope beuker!
Ik heb er heul veul foil
Ik hoop nog steeds op de dag dat deze kaart een doorbraak gaat maken
Creature - Avatar 13 / 13
Death's Shadow gets -X/-X, where X is your life total.
Vraag: Is dit een kaart van de dag geweest?
Antwoord: Natuurlijk!
Vraag: Hoe werkt deze als je op negatief levens staat (bijvoorbeeld met een Platinum Angel)?
Antwoord: Dan is hij 13/13. Tegenwoordig worden negatieve getallen als 0 gerekend voor +/+ en -/- effecten. Als je dus op -5 staat krijgt Death’s Shadow alsnog -0/-0 en wordt hij 13/13. (Vroeger zou hij 18/18 geworden zijn, maar die regel is sinds Hour of Devastation aangepast.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/14/2017
Death’s Shadow’s ability applies only while Death’s Shadow is on the battlefield. In all other zones, its power and toughness are 13.
3/14/2017
The value of X changes as you gain and lose life. It’s not locked in as Death’s Shadow enters the battlefield.
3/14/2017
If your life total is 13 or greater and nothing else is boosting the toughness of Death’s Shadow, it’s put into its owner’s graveyard as a state-based action.
3/14/2017
In a Two-Headed Giant game, your life total is your team’s life total.
7/14/2017
If your life total is negative, X is considered to be 0. (This is a change from previous rulings.)
Decktips