Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Worldwake (WWK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Ultimate Box Toppers | 9,95 | |||
Ultimate Masters | 0,75 | 1,85 | ||
Worldwake | 0,60 | 4,95 |
't Ging gelukkig over de kaarten die Rick Coolman noemt.
lands zijn geen spells he
die zou ik moeten Spell Piercen =]
Terra Eternal zal zeker leuk in dat deck werken.
Toch maar wat Revoke Existence en Demystify in mijn Sideboard gooien.
ik speel ze alle 5 in 1 deck, met Amulet of Vigor, Oracle of Mul Daya en dat terra enchantment voor 3 die alle landjes indestructible maakt.. bij mij killen de Raging Ravine en colomnade het meest, maar deze en Creeping Tar Pit doen hun werk ook fantastisch! de stirring is meestal de blocker =]
Okay, duidelijk.
Ik speel zelf helemaal geen Standard en heb tot nu toe ook nog geen deck gemaakt met die manlandjes, dus ben geen ervaringsdeskundige...
Over het algemeen wordt er alleen aan gevallen met deze landjes. Dus als jouw tegenstadner hiermee aanvalt kun je alleen instants gebruiken in die beurt, om het weg te halen. In de tweede Main Phase van zijn/haar beurt, is het nog steeds de beurt van je tegenstander, dus jij mag zelf geen sorceries spelen.
Echter, als je tegenstander besluit om met het landje te blocken, wanneer jij aanvalt, dan heb je nog tijd in jouw eigen tweede main phase om er inderdaad een sorcery op te gooien.
Maar vooral (of alleen maar) situatie 1 komt voor.
Als het landje het blocken overleeft, kun je toch in je tweede main phase sorcery speed removal spelen?
En zulke landjes hebben ook het enorme voordeel dat alleen instant removal werkt om er vanaf te komen (buiten blocken dan). Niks geen wogs, journeys of ringen!
Ja, als je een creature ge-declared hebt als blocker, kun je die inderdaad daarna nog tappen, zonder dat hij uit combat gehaald wordt. (Behalve als hij summoning sickness heeft natuurlijk.)
stel je hebt 4 mana inclusief lavaclaw,
3 betalen om hem een beestje te maken je declare blokkers "gedaan" kan je dan als reactie de lavaclaw zelf nog tappen om hem een 3/2 blokker te maken
groet
Het is inderdaad wel veilig om te stellen dat deze gehele cycle beter is dan de Refuge cycle. Daarom is deze ook rare en de Refuge cycle niet
Deze kaart geeft gewoon veel meer oplossing als een keer 1 leven gainen.
Het kan een blokker zijn (net als al je beesten gekilled zijn)
Hij kan net het beestje zijn die je tegenstander dood
Kaarten die meerdere kunnen doen zijn vaak het meest gespeeld omdat die kaart je in meerdere situaties kan helpen.
Zo'n beestje kan je natuurlijk ook wel gewoon spelen. Maar dat cost je wel plaatsen in je deck. En je wilt die graag klein houden zodat je de kaarten pakt die je echt wilt spelen.
{=akuum refuge} geeft je mana + 1 leven.
Deze geeft je mana + een beatstick.
De vraag is, wat wil je liever?
Maar zoveel beter dan Akoum Refuge is deze toch niet? Ja tuurlijk, onder bepaalde omstandigheden is deze beter, maar er zijn toch makkelijkere manieren om aan een 2/2 firebreathing te komen?
Land
Lavaclaw Reaches enters the battlefield tapped.
T: Add B or R.
1BR: Until end of turn, Lavaclaw Reaches becomes a 2/2 black and red Elemental creature with "X: This creature gets +X/+0 until end of turn." It's still a land.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/1/2010
A land that becomes a creature may be affected by “summoning sickness.” You can’t attack with it or use any of its T abilities (including its mana abilities) unless it began your most recent turn on the battlefield under your control. Note that summoning sickness cares about when that permanent came under your control, not when it became a creature.
3/1/2010
When a land becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.
Decktips