Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ricochet Trap

Serie: Worldwake (WWK)

Rarity: Uncommon Worldwake Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Worldwake
 8
0,30
 -
2,95
Ricochet Trap | Worldwake

 Op voorraad 

€ 0,30 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-4-2018 18:43:00

Enige punt is, hoeveel Traps wil je runnen? Recall is immers Restricted.

22-4-2018 17:29:00

Probeer het uit zou ik zeggen. Als men Slash Panther wil runnen om Jaces te slopen is het best mogelijk dat deze speelbaar kan zijn om Ancestral Recalls te stelen. Anders mogelijk ook een optie in Modern tegen Ancestral Visions.

22-4-2018 15:52:00

Zal deze speelbaar zijn in Vintage? Voor een Ancestral Recall afpakken is op z'n minst alleraardigst te noemen.

19-2-2012 11:17:00

Ja, dat mag! Eigenlijk hetzelfde als met Misdirection!

Olmo (67) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-2-2012 11:16:00

Hallo,

Stel ik speel een bepaalde spell, die word gecounterd door bijv. Mana Leak. Vervolgens speel ik deze. Mag ik dan de target van Mana Leak op deze kaart zetten?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2011 18:26:00

CR 114. Targets

114.4. A spell or ability on the stack is an illegal target for itself.

3-2-2011 17:49:00

Ja, dàt wist ik al, dat las ik eronder : )

3-2-2011 17:46:00

Nee, maar je kan hem wel veranderen in Ricochet Trap. Zelfde uitkomst.

3-2-2011 17:45:00

Dus stel, ik speel The Brute op mijn Eron the Relentless (ik noem maar wat ) en hij counterspellt dat. Ik wil dat tegengaan met Ricochet Trap. Kan ik dan ook de target van die counterspell veranderen in die counterspell zelf?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2011 16:22:00

Dan moet je de counterspell Ricochet Trap laten targeten.

Ricochet Trap heeft maar 1 target, namelijk de target spell, dus als je Ricochet Trap cast, wijs je die target aan, namelijk de counterspell. Het veranderen van de target doe je vervolgens pas tijdens het resolven van Ricochet Trap.

De stack ziet er dan zo uit:


---TOP
Ricochet Trap
Counterspell
andere spell
---BOTTOM


Ricochet Trap resolvet en wijzigt de target van de counterspell. Vervolgens is de counterspell aan de beurt. Die heeft dan geen legal target meer, want Ricochet Trap is na het resolven niet meer op de stack aanwezig, dus de counterspell fizzled (oftewel wordt ge-countered on resolution).

3-2-2011 16:21:00

Je laat dan de counterspel gewoon deze targetten. Nadat deze geresolved is heeft de counterspel geen legal target meer

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2011 16:20:00

Met counteren bedoel ik uiteraard >

counterspell originele target veranderen naar de Ricochet Trap.
Hierdoor komt mijn originele spel door en wordt deze trap gecountered.

Kan dat?

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2011 16:16:00

Verschil is natuurlijk dat je een andere target mag wijzigen als er maar blauw is gespeeld.

MAar kun je met dit kaartje een counterspell counteren?
Als de counterspell het enige is wat de opponent heeft gespeeld?

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2011 16:15:00

Is dit een soort Red Elemental Blast alleen dan in trap vorm?

Oracle

Instant - Trap 

If an opponent cast a blue spell this turn, you may pay R rather than pay this spell's mana cost.
Change the target of target spell with a single target.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/1/2010
If you cast Ricochet Trap for R, you don’t have to target the blue spell an opponent cast.

3/1/2010
Ricochet Trap targets only the spell whose target will be changed. It doesn’t directly affect the original target of that spell or the new target of that spell.

3/1/2010
You don’t choose the new target for the spell until Ricochet Trap resolves. You must change the target if possible. However, you can’t change the target to an illegal target. If there are no legal targets to choose from, the target isn’t changed. It doesn’t matter if the original target of that spell has somehow become illegal itself.

3/1/2010
If you cast Ricochet Trap targeting a spell that targets a spell on the stack (like Cancel does, for example), you can’t change that spell’s target to itself. You can, however, change that spell’s target to Ricochet Trap. If you do, that spell won’t resolve when it tries to resolve because Ricochet Trap will have left the stack by then.

3/1/2010
If a spell targets multiple things, you can’t target it with Ricochet Trap, even if all but one of those targets have become illegal.

3/1/2010
If a spell targets the same player or object multiple times, you can’t target it with Ricochet Trap.

Decktips