Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)
Serie | Normaal | Foil | ||
M14 | 0,30 | 0,50 | ||
Rise of the Eldrazi | 0,15 | 0,50 |
Hah! Daar gaat je Daxos of Meletis!
Hmm, of wat dachten jullie ervan om geen beesten met power 4 of meer over te nemen, maar met 3 of minder!?
Ik weet dat reactie x jaar terug was, maar for the record :
je kunt hem atijd saccen of Flingen of weet ik veel wat, dus geen waardeloz kaart in juiste deck..
Leuke redenatie, maar Maarten heeft gelijk wat summoning sickness betreft.
---
CR 302.6 - A creature's activated ability with the tap symbol or the untap symbol in its activation cost can't be activated unless the creature has been under its controller's control continuously since his or her most recent turn began. A creature can't attack unless it has been under its controller's control continuously since his or her most recent turn began. This rule is informally called the "summoning sickness" rule. Ignore this rule for creatures with haste.
---
Let op het "under its controller's control".
Laten we tot de conclusie komen dat Control Magic duidelijk beter is.
Lijkt me sterk, want dan is deze kaart totaal waardeloos voor elk beestje dat meer dan 4 power heeft:
1. Het is 'n enchantment, dus alleen te gebruiken in je eigen beurt
2. Dan capture je een willekeurig groot beest van 4 power of meer
3. Het is jouw beurt, dus kun je er niet mee aanvallen
4. Aan het eind van je beurt verdwijnt ie weer
Had er dan niet iets moeten staan als 'you control target creature with power 3 or less'? Als dat zo is, is het echt een waardeloze kaart.
Jup, een beestje heeft last van Summoning Sickness als het niet sinds het begin van de beurt onder jou control heeft gelegen. Dus helaas, je kan er niet meteen mee aanvallen.
Heef het beestje opnieuw summoning sickness als je 'm overneemt met domestication?
Enchantment - Aura
Enchant creature
You control enchanted creature.
At the beginning of your end step, if enchanted creature's power is 4 or greater, sacrifice Domestication.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/15/2010
Domestication’s triggered ability has an “intervening ‘if’ clause.” That means (1) the ability triggers only if the enchanted creature’s power is 4 or greater as your end step begins, and (2) the ability does nothing if the enchanted creature’s power is 3 or less by the time it resolves.
6/15/2010
Domestication can target, and can enchant, a creature with power 4 or greater. The enchanted creature’s power is checked only when the triggered ability triggers and resolves.
6/15/2010
If an effect changes the enchanted creature’s power until end of turn, it will still have the modified power during your end step.
Decktips